وزیر نفت کویت: از توافق هسته‌ای ایران حمایت می کنیم

وزیر نفت کویت ضمن استقبال از توافق احتمالی هسته‌ای تهران، افزایش سریع صادرات نفت ایران را امری بعید دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العربیه، وزیر نفت کویت افزایش سریع صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریم‌ها و امضای توافقنامه هسته ای را بعید دانست. 

"علی عمیر" در مصاحبه با این شبکه مدعی شد: "من بعید می دانم ایران بتواند آنطور که مقامات این کشور می گویند، به سرعت صادرات نفت خود را در صورت امضای توافقنامه هسته ای و لغو تحریمها افزایش دهد."

وی افزود: ما امیدواریم ایران با جامعه جهانی به نوعی توافق دست پیدا کند که به نفع همه باشد. این مسئله برای کشورهای منطقه بسیار مهم است و به همین علت ما بدون شک از دستیابی به توافق در این باره استقبال می کنیم.
 
وزیر نفت کویت خاطر نشان کرد: "در پاسخ به این سوال که آیا آن طور که وزیر نفت ایران می گویند این توافق باعث افزایش صادرات نفت این کشور خواهد شد باید بگویم،  به توانایی فناوری نفتی در ایران برای رسیدن به تولید چهار میلیون بشکه ای گذشته اطمینان ندارم. "

العمیر افزود: تصمیم اوپک برای کاهش ندادن سطح تولید درست است و نتایج مثبت این تصمیم همچنان ادامه دارد و در چند ماه گذشته پانصد هزار بشکه از مازاد عرضه از بازارهای جهانی خارج شد. 

وی خاطر نشان کرد: ما پیش بینی می کنیم افزایش بهای نفت با افزایش رشد اقتصاد جهانی ادامه خواهد داشت. 

وزیر نفت کویت گفت: در ماه نوامبر گذشته کشورهای حاشیه خلیج فارس زیر فشار قرار داشتند تا تولید را کاهش دهند. اما امروز می بینیم که ایران اشتیاق دارد تا پس از لغو تحریمها، تولید خود را صرفنظر از تاثیر آن در بهای جهانی افزایش دهد.

وی ادامه داد: اگر ایران تولید خود را به گونه ای افزایش دهد که از نظر سهم بازار به نفع این کشور باشد، باید به تاثیر این مسئله بر بهای نفت هم توجه داشته باشد. ایران می خواست تولید نفت در سطح پایین باقی بماند تا تاثیر منفی بر قیمت ها نگذارد. ما به گفتگوها با وزیر نفت ایران ادامه می دهیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار