خاکپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ ؛

تیم بزرگسالان برای همه ما مهم است زیرا معرف یک ملت می باشد

در ادامه حضور مربیان بر سر تمرینات تیم ملی، امرور محمد خاکپور در تمرین تیم ملی حاضر شد و به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:تیم بزرگسالان برای همه ما مهم است زیرا معرف یک ملت می باشد.

حسینی: تیم ملی جوان شده است/امیری: امیدوارم جایگاه تیم ملی بهتر شود
 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران در ادامه حضور مربیان بر سر تمرینات تیم ملی، امروز محمد خاکپور  سرمربی تیم ملی امید در تمرین تیم ملی حاضر شد .

وی به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت:تیم بزرگسالان برای همه ما مهم است زیرا معرف یک ملت می باشد.

سرمربی تیم ملی امید ادامه داد: خوشحالم که بسیاری از بازیکنان امید به تیم ملی بزرگسال دعوت شدند و این نشان‌دهنده نگاه ویژه کی‌روش به جوانان است.

وی با تاکید براینکه مسوولان باید نگاه ویژه به تیم های بزرگسالان داشته باشند افزود: امروز هم برای حمایت از تیم ملی بزرگسال و همچنین دیدن اینکه بازیکنان تیم امید به چه صورت کار می‌کنند آمدم. از دعوت بازیکنان تیم امید به تیم ملی خوشحالم،‌ تیم‌های پایه باید در خدمت تیم ملی بزرگسال باشند.کشور ما آنقدر استعداد دارد که یک تیم دیگر امید بتوانیم تشکیل بدهیم و بازیکنان جدیدی به آن دعوت کنیم.


 خاکپور در مورد جدایی مجید صالح از کادر فنی تیم امید گفت: متأسفم که مجید صالح با ما کار نمی‌کند. او یکی از مربیان با دانش و خوب فوتبال است که ترجیح داد در تیم باشگاهی کار کند . درست است با گزینه دیگری نیز صحبت کردیم ولی فرد باتجربه تری را می خواهیم.در میان مربیان داخلی بر روی مربیان کار بلد و با دانش در حال مطالعه هستیم ولی هنوز دستیارم را انتخاب نکرده‌ام.

سرمربی  تیم امید در مورد دستمزد پایین مربیان تیم امید گفت: هنوز هیچ قراردادی با ما امضاء نشده است اما شأن شخصیت مربیان ایرانی بالاتر از این ارقام است و اگر قرار است مربیان ایرانی با این دستمزدها کار کنند بهتر است که آنها مجانی کار کنند تا شأن مربیان ایرانی حفظ شود.

وی در مورد ارزیابی مدارک مربیگری در تیم ملی امید و واکنش برخی افراد نسبت به آن گفت: من مدرک مربیگری‌ام را در کشور آمریکا گرفته‌ام و در آن کشور هم مثل تمام کشورهای دیگر مدرک مربیگری از c شروع می‌شود و به B و A ختم می‌شود ضمن اینکه در کشور آمریکا مدرک A مربیگری تاریخ انقضاء دارد و باید هر 4 سال یک بار مربی دوره بگذراند و من مدرکم را تجدید کرده‌ام.حال برخی افراد نیز نظر خود را گفته اند که بنظر من باید بیشتر تحقیق کنند.

خاکپور افزود:البته گفته می شود در مورد مدرک مربیگری من اطلاع‌رسانی کافی به AFC نشده است ولی قرار است نامه‌ای با مستندات و همچنین قوانین خود AFC تهیه شود و ما آن را به AFC ارائه کنیم تا نتیجه مشخص شود.البته تاکید می کنم من به هیچ وجه نمی گویم کارشکنی بوده یا نبوده است. امیدوارم تکلیف زودتر معلوم شود.

** نشست خبری قبل از آغاز تمرین امروز:

**حسینی: تیم ملی جوان شده است

سیدجلال حسینی ، بازیکن تیم ملی فوتبال گفت: همه در حال تلاش هستند و کارلوس کی روش به تنهایی در مقابل مشکلات ایستاده است.کارشناسان درباره وضعیت تیم ملی صحبت می‌کنند اما درنهایت این کی‌روش است که نظر می‌دهد. در حال حاضر می‌بینید که تیم ملی در مجموع تیم جوان شده است.

حسینی ضمن درخواست از همه کسانی که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند، گفت: خواهش می‌کنم همه به فوتبالیست‌ها کمک کنید. این روزها همه جوره درباره فوتبالیست‌ها صحبت می‌شود، بازیکنان ما مشکل سربازی دارند، سروش رفیعی صبح و عصر دنبال کارش است، پولادی هنوز مشکل سربازی‌اش حل نشده و من هم که مشکل مالیاتی دارم. اردوی خوب ترکیه برای تیم ملی منتفی شد، امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که اوضاع بهبود یابد و تیم ملی به بهترین شکل کار خود را دنبال کند.

حسینی درباره اینکه گفته می‌شود میانگین سنی مدافعان تیم ملی بالا رفته، گفت: کارشناسان صحبت می‌کنند ولی در نهایت این کی‌روش است که نظر می‌دهد. در حال حاضر می‌بینید که تیم ملی در کل تیم جوان شده‌ای است. طبق برنامه ریزی و بر اساس هدف‌گذاری سرمربی، تصمیمات گرفته می‌شود و اینگونه نیست که یک روز بگوییم چه کسی بیاید و چه کسی نیاید اما همه باید کمک کنیم و شرایط را پیش ببریم.

** امیری: امیدوارم جایگاه تیم ملی بهتر شود

وحید امیری، بازیکن تیم ملی  در نشست خبری پیش از تمرین امروز گفت: تقریبا 6 یا 7 ماه است که به تیم ملی اضافه شده‌ام و خیلی تلاش کردم تا جایگاه ثابتی پیدا کنم. قطعا موفقیتم به تلاش و کوشش در تیم بستگی دارد و در نهایت این کی‌روش است که نظر نهایی را می‌دهد.

وی ادامه داد: مطمئنا اگر یک دقیقه هم برای تیم ملی بازی کنم، تمام تلاشم را در آن مدت زمانی خواهم داشت. آنچه اهمیت دارد نتیجه‌گیری تیم ملی است. حتی اگر در تیم ملی بازی هم نکنم، آرزوی موفقیت تیم کشورم را دارم چون هدف اصلی ما همین است.

هافبک تیم نفت تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر یکسال دیگر با تیم نفت قرارداد دارد افزود: همه چیز در اختیار تیم نفت است و تاکنون هم هیچ باشگاهی به صورت رسمی با من صحبت نکرده است. اگر هم بحثی شده با باشگاه صحبت شده و من اطلاعی از این موضوع ندارم.

وی همچنین درباره شرایط بدنی‌اش و اینکه فشار زیادی را در فصل جاری تحمل کرده است، بیان کرد: ما در سه جبهه می‌جنگیدیم و در بازی‌های آخر از شدت خستگی نمی‌توانستیم روال قبلی را داشته باشیم. خوشحالم کی‌روش در تیم ملی شرایط ما را درک کرد و برنامه‌ای ترتیب داد تا با شرایط ایده‌آلی به تیم ملی بیایم.

امیری در پایان افزود: از تمام مسوولان خاضعانه درخواست می‌کنم به داد تیم ملی برسند. درجام ملت ها بازیکنان به حدی استرس داشتند که نمی‌توانستند به خوبی بازی کنند. امیدوارم جایگاه تیم ملی بهتر شود. الان در صدر جدول تیم‌های آسیایی قرار داریم و امیدواریم حتی از جایگاهی که در دنیا داریم بهتر شویم.

** گزارش تمرین امروز تیم ملی فوتبال

از پیش از ساعت 16 ملی پوشان در هتل محل اقامت تیم ملی خود را به کادر فنی معرفی کردند.

ملی پوشان به همراه کادرفنی پس از یک روز استراحت از امروز در ورزشگاه دستگردی  دور یکدیگر جمع شدند تا در کمپ تمرینی پایانی تیم ملی فوتبال ایران شرکت کنند.

*در ادامه حضور مربیان بر سر تمرینات تیم ملی، امرور محمد خاکپور، سرمربی تیم المپیک ایران به همراه محمدرضا مهدوی  در تمرین تیم ملی حاضر شد و تمرینات کارلوس کی روش را از نزدیک تماشا کرد. او نکات مورد نظرش را نیز از این تمرین یادداشت کرد.

* علیرضا بیرانوند و وحید امیری دو ملی پوش تیم نفت بعد از حضور در فینال جام حذفی امروز خود را به کادر فنی معرفی کردند.

 *قاسم حدادی فرد هم به دلیل اینکه بعد از دیدار برابر نفت به کادر فنی تیم ملی اعلام کرده  شرایط خوبی نداشته برای این اردو توسط سرمربی تیم ملی آزاد شد.

* مرتضی پورعلی گنجی، مدافع تیم تیانجین چین نیز امروز خود را به کادر فنی معرفی کرد. او امروز بنا به صلاحدید کار فنی استراحت کرد تا از فردا به تمرینات اضافه شود.

* کی روش امروز برای چند بار در زمان تغییر برنامه های خود، بازیکنان را در میانه زمین جمع کرد و با آنها صحبت کرد.

چهار دروازه بان تیم ملی که با اضافه شدن بیرانوند کامل شده اند امروز در غیاب دن گاسپار زیر نظر مهدی حیدری تمرین کردند. دن گاسپار به دلیل درگذشت پدر همسرش چند روز در تمرینات حضور ندارد.

بخش اصلی تمرین امروز تیم ملی بازی درون تیمی بین شش دروازه کوچک بین دو تیم سفید و قرمزپوش بود. این بازی بسیار جدی با انگیزه بالایی بین بازیکنان به انجام رسید و سرمربی تیم ملی هم هر وقت نکته ای می دید با صحبت کردن با بازیکنان موارد را به بازیکنان انتقال می داد.

سرانجام این تمرین بعد از 90 دقیقه سخت در ساعت 19:30 با سرد کردن بازیکنان به پایان رسید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.