عضو سازمان بهداشت جهانی در افتتاحیه مرکز جامع سرطان و صدای مشاور:

امضای تفاهم‌نامه میان بنیاد بیماری‌های نادر و سازمان بهزیستی/ نیاز بیماران سرطانی به توانبخشی

عضو سازمان بهداشت جهانی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان بنیاد بیماریهای نادر با سازمان بهزیستی و پژوهشکده رویان در خصوص سرطان گفت: هم‌اکنون بیماران مبتلا به سرطان به توانبخشی نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، محمد شهبازی، عضو سازمان بهداشت جهانی، در نشست خبری و افتتاحیه مرکز جامع سرطان و صدای مشاور با اشاره به امیدواری خود به راه‌اندازی سطح 2 پیشگیری از بیماری سرطان اظهار کرد: تفاهم‌نامه های خوبی میان بنیاد بیماری های نادر با سازمان بهزیستی و پژوهشکده رویان در خصوص بیماری سرطان بسته شده است و هم‌اکنون بیماری سرطان به سطح 3 پیشگیری از این بیماری یعنی توانبخشی نیاز دارند،‌ این نیاز به خصوص در افرادی که برای درمان بیماری خود مجبور به انجام عمل باز شده‌اند، احساس می‌شود. 

وی افزود:در حال حاضر بنیاد بیماری های نادر سطح یک پیشگیری از بیماری‌ سرطان را اجرایی می‌کند در این سطح به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم در خصوص بیماری سرطان می‌پردازند. 

عضو سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: در سطح دو پیشگیری از بیماری سرطان، پزشک با انجام درمان بیماری از انتقال آن به دیگران جلوگیری می‌کند و در سطح چهار پیشگیری از بیماری سرطان نیز در کشور اجرایی شود در این سطح از درگیری بیماری با تشخیص های مختلف جلوگیری می‌شود. 

راه‌اندازی بحث ژنتیک در بنیاد بیماری‌های نادر
در ادامه مراسم، علی داوودیان،مدیر عامل بنیانگذار بیماری های نادر ایران با اشاره به سهم 85 درصدی ژنتیک در بروز بیماری‌های نادر اظهار کرد: به دلیل آنکه 85 درصد بیماری‌های نادر ریشه ژنتیک دارند از یکم تیرماه بحث ژنتیک در بنیاد بیماری‌های نادر تخت مدیریت دکتر هوشمند راه‌اندازی می‌شود با راه‌اندازی این بحث در مرکز می‌توان یک بسته کامل را دراختیار بیماران مبتلا به بیماری های نادر قرار دارد. 

وی افزود: هم‌اکنون بنیاد بیماری‌های نادر جایگاه خود را در میان مردم، وزارت بهداشت و دانشگاهیان بازکرده است و به یکی از دغدغه‌های مردم در خصوص بیماری سرطان پاسخ می دهد. 

مدیر عامل بنیاد بیماری های نادر تصریح کرد: هنگامیکه مردم با توده‌ای مشکوک و سرطانی روبرو می شوند برای مدت طولانی مشکل روحی پیدا می‌کند و رفتار وی با همسر فرزند، پدر،مادر، خواهر، برادر و همکاران متفاوت می ‌شود و بنیاد بیماری‌های نادر به منظور بر طرف کردن این مسئله صدای مشاور را راه‌اندازی می‌کند، با راه‌اندازی این مرکز مکانی برای پاسخگویی به کسانی که با بیماری سرطان مواجه می ‌شود، وجود خواهد داشت.

در پایان مراسم، فریدون بوداغی، عضو سیار بیماری های نادر در اروپا و آمریکا با اشاره به بیماری سرطان به عنوان یک مسئله نرمال در کشورهای در حال توسعه بیان کرد: در زمینه بهداشت باید از کشورهای اروپایی الگو برداری کرد به دلیل آنکه این کشورها در زمینه صنعتی شدن پیشقدم بودند و با بیماری‌های ناشی از این مسئله  روبرو شده بودند. 

وی افزود: هر فردی که در کشور متولد می شود تا زمان فوت باید از درمان مجانی بهره ببرد کشور آلمان برای راه‌اندازی این مسئله در کشور خود از سیستماتیک کردن مالیات بهره بردند. 

عضو بنیاد بیماری های نادر در آمریکا و اروپا با اشاره به تاثیر استرس در بروز بیماری ها تصریح کرد: بیش از 60 درصد بیماری‌ها در اثر استرس به وجود می‌آید و پایه در درمان بیماری‌ها یک روانپزشک یا روانشناس نیز به پزشک کمک کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار