دو شرکت انگلیسی به دنبال سرمایه‌گذاری در بورس ایران

در پی احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران، شرکت‌های سرمایه‌گذاری انگلیسی به دنبال حضور در بازار سرمایه 110 میلیارد دلاری تهران هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، در پی احتمال به سرانجام رسیدن توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، مدیران شرکت‌های سرمایه گذاری انگلیسی در حال بررسی شرایط ورود به بازار سرمایه ایران هستند.

به گزارش نشریه آمریکایی "دیزرت سان"، دو شرکت انگلیسی "شارلمانی کپیتال" و "فرست فرانتیر کپیتال" ،با وجود این که هنوز توافق نهایی هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در هاله ای از ابهام قرار دارد، به دنبال حضور در بازار سرمایه 110 میلیارد دلاری تهران هستند و تلاش دارند در این رقابت از دیگر شرکت‌های مالی پیشی گیرند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند با رفع احتمالی تحریم ها، حذف محدودیت‌ها علیه صادرات نفت ایران به آمریکا و اروپای غربی و حضور ایران در بازارهای مالی جهانی و سیستم بانکداری بین المللی، نرخ رشد اقتصادی ایران سه برابر خواهد شد و به رقم 6 تا 8 درصد در سال خواهد رسید.

حتی با وجود ادامه تحریم ها، شاخص بورس تهران در بازه زمانی 5 ساله تا سال 2013، با رشد 300 درصدی بر مبنای دلار همراه بوده است. 

دو شرکت انگلیسی شارلمانی کپیتال و فرست فرانتیر کپیتال با همکاری با شرکت‌های سرمایه گذاری ایرانی، به پتانسیل بالای بازار بورس ایران دسترسی خواهد داشت.

هیئت‌های خارجی متشکل از مدیران مالی، از جمله مدیران آمریکایی، هفته های اخیر برای دومین بار از بازار بورس تهران دیدار کردند.

مدیران شرکت‌های سرمایه گذاری از روسیه، انگلیس، مصر، یونان، سوئیس، آمریکا، ترکیه، ایتالیا و امارات متحده عربی از بورس تهران دیدار کرده و با "حسن قالیباف اصل"، مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران، گفتگو کرده اند.

بیش از 400 شرکت مالی با سرمایه‌ای بیش از 100 میلیارد دلار در فهرست مبادلات بازار بورس تهران فعالیت دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار