گرگان؛

کشاورزی استان گلستان به سوی صنعتی شدن حرکت می کند

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گلستان گفت: بخش کشاوزی استان گلستان قادر است از تمامی کارشناسان در بخش کشاورزی استفاده کند و اگر از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش کشاورزی استفاده شود شاهد افزایش تولید و بهره وری بالایی در کشاورزی خواهیم بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ اسفندیاری گفت:کشاورزی سنتی استان گلستان به سمت کشاوری صنعتی در حال گذر است و در با توجه به اینکه کشاورزی سنتی علمی نیست باید برای شتاب دادن به این فرایند باید از دانش فنی بهره مند شویم.

وی اضافه کرد:  در حال حاضر در سازمان نظام مهندسی کشاورزی 7273 نفر عضو دارد که این افراد در 20 رشته مختلف فعالیت می کنند و از این تعداد 58/5در صد آن مرد و 41/5 درصد آن زن هستند و از این تعداد 4000 نفر شاغل در بخش دولتی و سایر افراد جویای کار هستند که گرگان با 49درصد بیشترین عضو و گمیشان با 0/3 درصد کمترین عضو را دارا است.

اسفندیاری اضافه کرد: بیشترین اعضای نظام مهندسی کشاورزی را کارشناسان بخش زراعت و اصلاح نباتات و کمترین آن در بخش منابع طبیعی تشکیل میدهند و همچنین  549 نفر در زمینه حفظ  نباتات فعالیت می کنند.

وی درخصوص شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی گفت: در سال 93 شماره گذاری تراکتور ها در شهرستان آق قلا به صورت پایلوت آنجام شده و در تلاش هستیم با همکاری سازمان جهاد کشوری و نیروی انتظامی در آینده سایر ادوات کشاورزی استان هم شماره گذاری شوند.

اسفندیاری گفت:  1697 نفر از کارشناسان سازمان نظام مهندسی در پروژه های استانی فعالیت دارند که بیشترین آنها در بخش حفظ نباتات ، دام و طیور هستند و کمترین آن در زمینه محیط زیست و نیازمند هستیم تا با بستر سازی مناسب زمینه کاری را برای کارشناسان در زمینه محیط زیست فراهم آوریم.

اسفندیاری در خصوص نحوه فعالیت کارشناسان در سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: تمام اعضا برای ورود به فعالتهای کارشناسی باید دارای رتبه باشند که این رتبه را در جلسات کارشناسی که با حضور که باحضور نمایندگانی از  استانداری، جهاد کشاورزی و نماینده سازمان نظام مهندسی برگزار خواهد شد به افراد واجد شرایط تعلق خواهد گرفت و در حال حاضر 141 نفر عضو حقیقی و 204 نفر عضو حقوقی دارای رتبه می باشند که از این تعداد 235 نفر عضو حقیقی و 55 شرکت برای عقد قرار داد با پروژههای کشاورزی در استان تاید صلاحیت شدند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: متولی حوزه ایجاد اشتغال دولت است و سازمان نظام مهندسی کشاورزی وظیفه آماده کردن نیروهای جویای کار را به عهده خواهد داشت که در این راستا، سال 93 با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه ها 52 دوره آموزشی برگزار شده است و بخش کشاورزی استان  این توانایی را دارد تا از تمام کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی بخش کشاورزی استان گلستان استفاده کند.

اسفندیاری همچنین در پایان از اعلام فراخوان برای  ایجاد مراکز خدمات دهی به کشاورزان خبر داد و افزود: این مراکز  توسط واجدین شرایط که دارای رتبه در سازمان باشند در دهستان ها راه اندازی خواهد شد که تمام بخش های فنی و مهندسی در بخش کشاورزی را در بر خواهد گرفت و در مرحله نخست این مراکز در 20 دهستان ایجاد خواهد شد و در آینده  60 دهستان استان از این خدمات بهره مند خواهند شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.