گرگان؛

اعلام برنامه های هفته صنایع دستی در گلستان

به مناسبت گرامیداشت 20خرداد (روز جهانی صنایع دستی) و هفته صنایع دستی، برنامه های این هفته در استان گلستان اعلام شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ معاون صنایع دستی استان گلستان در این راستا گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت معرفی ، توسعه و ترویج وآموزش صنایع دستی به عنوان یک هنرصنعت اصیل و نقش موثر این هنرصنعت درجلب توریست و توسعه صنعت گردشگری استان، ارج نهادن آن ضروری و مورد تاکید است.

سارا اخوت با اشاره به اجرای برنامه های متنوع درهفته صنایع دستی در استان ، عناوین روزهای هفته را عنوان کرد وافزود: صنایع دستی و رسانه، صنایع دستی وخانواده، صنایع دستی وکودک، صنایع دستی وترویج، صنایع دستی و دانشگاه، صنایع دستی و توسعه وتکریم ازهنرمندان صنایع دستی عناوین روزهای این هفته می باشد.

وی در ادامه اذعان داشت: برگزاری نشست تخصصی فرصت ها وتوانمندی های صنایع دستی ، افتتاح بازارچه صنایع دستی استان درخانه باقری گرگان و همچنین راه اندازی خانه صنایع دستی گرگان از اهم برنامه های اجرایی این هفته می باشد ودیدار با نماینده محترم ولی فقیه دراستان نیز دراین هفته صورت خواهد گرفت.

اخوت از حضور مدیر کل دربرنامه زنده تلویزیونی یاد کرد که با هدف تکریم هفته و تببین اهمیت آن وبرنامه های هفته به اجرا درمی آید و همچنین نمایشگاه صنایع دستی شبانه دربافت تاریخی در موزه صنایع دستی گرگان نیزبرگزار خواهد شد./


وی تصریح نمود: دیدار با هنرمندان و بازدید از نمایشگاه شبانه دربافت تاریخی از دیگر برنامه های این هفته است و همچنین اجرای زنده کارگاه های معرق وچرم دوزی وداستان گویی  با موضوع صنایع دستی دربافت تاریخی وهمچنین عکاسی از کودکان با لباس سنتی نیز دراین هفته اجرایی خواهد شد.

معاون صنایع دستی استان خاطر نشان کرد: در راستای تکریم از هنرمندان صنایع دستی استان، همایش بزرگ هنرمندان وتجلیل از هنرمندان پیشکسوت وجوان نیز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

وی درپایان از برپایی نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی درکلیه شهرستان های استان یاد کرد و اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه های متنوع وگرامیداشت این هفته، ضمن معرفی وترویج صنایع دستی استان، گام های موثری جهت توسعه ورونق این مهم برداشته شده وبا حمایت های مطلوب از هنرمندان این استان، زمینه درآمدزایی ورونق اقتصاد منطقه بیش ازپیش حاصل گردد.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.