اصفهان؛

افتتاح دومین تصفیه خانه ی آب شرب اصفهان در گلپایگان

مرحله تکمیلی دومین تصفیه خانه ی آب شرب اصفهان در گلپایگان با حضور وزیر نیرو به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مدیر عامل آب و فاضلاب استان اصفهان، از افتتاح مرحله تکمیلی تصفیه خانه ی آب شرب اصفهان در گلپایگان خبر داد و افزود: در حال حاضر 56 شهر و 300 روستا ازتنها تصفیه خانه ی بابا شیخ علی در اصفهان مشروب می شوند که با توجه به مشکلات عدیده ی خشکسالی و آب در اصفهان ، برای بدست آوردن آب شرب و سالم یا بایدبه منابع چاه های زیر زمینی اکتفا کنیم ویا از آبهای سطحی کمال استفاده را ببریم که در این بین خوانسار و گلپایگان با کمبود آب مواجه می گردند .

امینی افزود: طبق برنامه ی وزارت نیرو و پیگیری این وزارتخانه به منظور آب گیری سطح گلپایگان اقدام به ساخت تصفیه خانه ی آب شرب در گلپایگان نمودیم که مرحله اضطراری آن سال گذشته راه اندازی شد و مرحله تکمیلی آن با ظرفیت 330 لیتر در ثانیه تا سه ماه آینده راه اندازی می گردد.

وی در خصوص پیشرفت و اعتبارات این طرح گفت: تاکنون این طرح85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود 70میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده است .

مدیر عامل آب و فاضلاب استان اصفهان این تصفیه خانه را صرفا به منظوراستفاده ی آب شرب در مناطق گلپایگان،گلشهر و گوگرد اعلام کرد وبیان داشت: تصفیه خانه ی دوم آب شرب اصفهان دو ماه دیگر با حضور وزیر نیرو افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.