یکصد شرکت از فهرست دانش‌بنیان‌ها خارج شدند

رییس کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این که "دانش‌بنیان بودن"‌ شرکت‌ها دائمی نیست، گفت: تا کنون یکصد شرکت از فهرست دانش‌بنیان‌ها خارج شده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل  از ایسنا،دکتر محمد صاحبکار با اشاره به تحولات سریع و آنی در حوزه توسعه فناوری افزود: لازم است تا شرکت‌های دانش بنیان و فناور دارای پویایی بالا باشند و مصوباتی از سوی کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در همین زمینه ارائه شده است.

وی با اشاره به این مصوبات خاطرنشان کرد: در این راستا اعلام شد که مدت زمان بهره‌مندی و استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مدت‌دار است.

صاحبکار با اشاره به مدت تعیین شده برای شرکت‌های دانش بنیان و بزرگ، یادآور شد: این مدت زمان برای شرکت‌های نوپا یک سال و برای شرکت‌های تولید کننده محصولات دانش‌بنیان که به تولید رسیده‌اند و دارای اظهارنامه مالیاتی هستند، دو سال در نظر گرفته شده است.

رییس کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اضافه کرد: پس از این بازه زمانی شرکت‌ها مجددا مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر این که کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان از دو سال گذشته کار خود را آغاز کرده است، ادامه داد: در حال حاضر این مدت زمان برای سری اول شرکت‌های پذیرش شده به اتمام رسیده است و کار ارزیابی مجدد آنها در دستور کار قرار دارد.

صاحبکار تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در کشور را هزار و 500 شرکت ذکر کرد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد 100 شرکت از فهرست دانش‌بنیان‌ها خارج شده‌اند.

انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار