رئیس پدافند غیر عامل کشور؛

میزبان مذاکرات مسئول مقابله با جاسوسی است

سردار جلالی با حضور در باشگاه خبرنگاران به جزئیات جاسوسی از تیم مذاکره کننده پرداخت و درباره استفاده مسئولین از گوشی های هوشمند خارجی هشدار داد.

 به گزارش خبرنگار اخبار داغ  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور که پیش از ظهر امروز برای شرکت در نشست خبری در محل خبرگزاری باشگاه خبرنگاران حضور پیداکرده بود،با بیان اینکه مصداق جنگ سایبری به نوعی یک مفهوم ملموس است اظهار داشت:وقتی پهبادی از هزارن کیلومتر دور تر از یک کشور برای شناسایی وارد مرزهای کشور هدف می شود این خود نشان دهنده این است که فضای سایبری لایه ای از یک جنگ تمام عیار را تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: امروز 23 کشور در دنیا هستند که سازوکارهای آفندی و پدافندی در فضای سایبری تشکیل داده‌اند و در واقع به نوعی برای حفاظت از سرمایه‌شان موضوع حمله و دفاع را در این زمینه شکل داده‌اند.




آمریکایی ها آسیب پذیرترین کشور در دنیای سایبری هستند




رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: خواسته یا ناخواسته فناوری به عنوان عاملی که می‌بایست علی‌القاعده فرصت‌آفرین باشد و به ما خدمت کند، به موضوع جنگ و در واقع تهدید علیه سرمایه‌های ملی هر کشور تبدیل شده است که تهدید این سرمایه‌ها می‌تواند موجب تهدید علیه امنیت ملی آن کشور محسوب شود که شکل‌های مختلفی از جنگ را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشور ها به دنبال بازدارندگی در دنیای سایبری هستند افزود:آسیب پذیرترین کشور در دنیای سایبری و صفر و یک کشور آمریکا است،چراکه بیشترین استفاده را از این فضا می کند و در واقع بستر های امنیتی خود را بر پایه دنیای مجازی دایر کرده است.

جلالی سلاح های دنیای سایبری را به سه بخش تقسیم بندی کرد و افزود: نفوذگر اولین نوع سلاح های سایبری محسوب می شود که کارش نفوذ در بسترهای حساس امنیتی کشور است،نوع دیگر سلاح های استقرار یافته هستند یعنی در جایی مقیم می شوند و نوع آخر سلاح های جمع آوری اطلاعات است.



آمریکایی ها آسیب پذیرترین کشور در دنیای سایبری هستند


وی با بیان اینکه ما در این حوزه توانسته ایم اقدامات خوبی را انجام دهیم گفت:ما توانستیم یک سامانه بومی طراحی و تولید کنیم که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بی نظیر بوده و مراکز حساس کشور را از لحاظ امنیت تامین کرده که نام آن اسکادای است.

سردار جلالی با تاکید بر دستاور های جدید بومی افزود:در این خصوص می توان به ضد بد افزار پادوویش که از ظرفیت های دانش بنیان تولید شده و در رنکینگ های جهانی رتبه  مناسبی را دریافت کرده اشاره کرد.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویروس استاکس نت گفت: وقتی این ویروس را شناسایی و آن را اعلام کردیم سه، چهار روز بعد چند مرکز پایش فضای سایبری در دنیا گزارش مفصل 70 صفحه‌ای در مورد آن منتشر کردند. گزارشی که تهیه آن حداقل سه، چهار ماه زمان نیاز دارد اما به دلیل تعاملاتی که علیه ما صورت گرفته بود آن را تا زمانی که خودمان اعلام نکردیم منتشر نکردند.

وی در خصوص جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای تصریح کرد:این امکان وجود دارد که در محل مذاکرات جاسوسی ‏شود لذا بر اساس قوانین دیپلماتیک مسئول جلوگیری از این پدیده شوم میزبان مذاکرات است.‏

سردار جلالی در ارتباط با سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص استفاده مسئولین کشور از گوشی های هوشمند ساخته شده ‏توسط شرکت های خارجی گفت:این گوشی های هوشمند معمولا بر اساس برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده است یک نسخه پشتیبان  از ‏تمامی اطلاعات و داده های شخصی در حافظه جمع آوری می کند که هرگز قابل پاک شدن و حذف نیست و خود شرکت ‏های سازنده به سادگی به این اطلاعات دسترسی پیداخواهند کرد.‏

وی با بیان اینکه مسئولین دارای اطلاعات طبقه بندی شده مجاز به استفاده از گوشی های هوشمند ‏نیستند گفت:در این خصوص دستور العملی را تعیین کرده ایم که بر اساس آن مسئولین باید از گوشی های غیر هوشمند استفاده کنند.‏
‏ ‏
سردار جلالی در ادامه به همکاری کشور های ایران،چین،روسیه و هند اشاره کرد و افزود:‏این پتانسیل وجود دارد که میان کشور های فوق یک دیپلماسی امنیت سایبری صورت پذیرد.

وی با اشاره به دیدار اخیرش با فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این دیدار در راستای تعامالات بین سازمان پدافند غیرعامل و نیروهای مسلح انجام و قرار شده تمام نیروهای مسلح مراکز پدافندی سایبر داشته باشند تا از این طریق با تهدیدات حوزه فضای سایبری مقابله کرده و به انها پاسخ قاطع دهند.

سردار جلالی با بیان اینکه ما توانسته‌ایم در حوزه ویروس‌های تخریبی، مراکز حیاتی و حساس را در بخش پدافند سایبری حفاظت کنیم، گفت: تا حد زیادی در این مراکز امنیت برقرار شده و امکان حمله و آسیب‌پذیری را نسبت به آنها بسیار کم کرده‌ایم.

رئیس قرارگاه پدافند غیرعامل در پایان خاطرنشان کرد:با اتکا به نیروی جوان و توانایی های امنیت سایبری، بیش از 30 زیرساخت ‏حیاتی کشور تحت تست نفوذ قرار گرفت.
‏ ‏
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
در ایران آنتی ویروسی 100 درصد بومی و قدرتمند توسط شرکت امن پرداز ساخته شده که نامش پادویش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
لطفا محل مذاکرات را تغییر ندهید. در ضمن باید نگرانی های ایران نیز( با توجه به گذشته بازرسی ها ایران که منجر به کشته شدن دانشمندان شد و عراق که منجر به جنگ شد ) باعث شود تا طرف مقابل این نگرانی ها را پاسخ دهد در غیر اینصورت تفاهمی صورت نخواهد گرفت
آخرین اخبار