سوريه سکوت در برابر جنايات تروريست‌ها در این کشور را محکوم کرد

سوريه با ارسال پيام‌هايی به سازمان ملل متحد و شورای امنيت، سکوت بين‌المللی را در برابر کشتار در اين کشور به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، سوریه می‌گوید رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه مسئول خشونت‌های مرگبار در این کشور عربی هستند و حمایت مالی و نظامی این کشورها از گروه‌های تروریستی، به آنان برای ارتکاب جنایت گسترده علیه بشریت جسارت داده است.

وزارت خارجه و مهاجران سوریه در نامه‌های جداگانه به "بان کی مون،" دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت، کشتار اخیر ده‌ها غیرنظامی در روستای "قلب لوزه" در استان ادلب به دست تروریست‌های جبهه النصره و  تکفیری‌های گروه موسوم به "احرار الشام" را محکوم کرد.

در این نامه‌ها آمده است: "در صورتی که رژیم‌های عربستان سعودی، قطر، اسرائیل، اردن و ترکیه با نقض فاحش قطعنامه‌‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه‌های شورای امنیت در ارتباط با تروریسم، مهمات، تجهیزات، سرپناه، آموزش و حمایت مالی را در اختیار این گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دادند، این جنایت و سایر جنایات تروریستی اتفاق نمی‌افتاد."

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه افزود: دولت دمشق اطلاعات زیادی درباره حجم قتل عام روستای قلب لوزه در اختیار دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت قرار خواهد داد.

این وزارتخانه همچنین سکوت برخی از اعضای شورای امنیت در برابر آنچه را که جنایات تروریستی نظام‌مند در سوریه خواند، محکوم کرد.

 دست‌کم 30 نفر از جمله 5 عضو یک خانواده، 3 روحانی و 2 زن در روستای قلب لوزه واقع در حدود 35 کیلومتری غرب حلب کشته شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار