نوبخت:

رییس جمهوری اجازه تضییع حق ملت ایران در مذاکرات را نمی‎دهد

سخنگوی دولت با اشاره به تلاش های تیم مذاکره کننده کشورمان و نوع رویکرد دولت به این موضوع گفت: رییس جمهوری اجازه ضایع شدن حقوق ملت ایران در این مذاکرات را نمی‎دهد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت روز شنبه در گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و طلاب استان گیلان در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار کرد: دولت ذره‎ای از توصیه‎های مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته‎ای تخطی نخواهد کرد و در این توافقات، اتفاقی می افتد که تاریخ به ملت ایران افتخار کند. 

وی ادامه داد: دولت برای نخستین بار توانست مذاکرات را به گونه ای پیش ببرد که سوخت هسته ای در داخل کشور تولید شود. 

سخنگوی دولت بیان داشت: اکنون یک کشور در مقابل شش دولت استکباری، با منطق مبارزه می کند و می خواهد تحریم ها را بشکند و از منابع داخلی در توسعه کشور بهره جوید. 

وی در ادامه سخنانش؛ با اشاره به فرارسیدن سالروز پیروزی گفتمان تدبیر و امید در انتخابات ریاست جمهوری و برگزیده شدن حجت الاسلام حسن روحانی گفت: پس از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران نشان دادند که هنوز به روحانیت معظم، اعتماد دارند و با انتخاب یک روحانی در یک انتخابات آزاد به عنوان رییس جمهوری، این اعتماد ملت متجلی شد. 

وی تصریح کرد: در آغاز کار دولت یازدهم، کشور با دو مشکل عمده اقتصادی داخلی و تحریم خارجی مواجه بود و توانست در جهت حل این دو مشکل، گام هایی موثر بردارد. 

نوبخت یادآور شد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تورم بیش از 40 درصد و رشد اقتصادی کشور منفی شش بود که دولت باید این وضعیت را تغییر می داد. 

وی با اشاره به اینکه دولت توانست رشد منفی را به رشد مثبت تبدیل کرده و جلوی شتاب افزایش قیمت ها را بگیرد، گفت: دولت در این مدت، افزایش قیمت ها را از 40 درصد در زمان روی کارآمدن متوقف، و هم اکنون به 15 درصد کاهش داده است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ادامه داد: خلاصه سیاست های اقتصاد مقاومتی در 24 بند، تشریح شده و دولت تلاش می کند تا متناسب با ظرفیت های داخلی؛ زمینه رشد تولید را فراهم کرده و با تکیه بر منابع داخلی، صادرات افزایش و واردات کاهش یابد. 

نوبخت افزود: اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری، اقتصادی است که بتواند در برابر تحریم ها مقاومت داشته باشد و موجب رشد اقتصادی کشور و رونق کسب و کار شود. 

وی در خصوص تلاش دولت در زمینه صادرات به خارج از کشور نیز گفت: صادرات در سال 1392 به میزان 41میلیارد و 800 میلیون دلار بود که در سال گذشته با تکیه بر تولیدات داخلی، این رقم با 19 درصد رشد، به بیش از 50 میلیارد دلار رسید. 

وی ادامه داد: در بخش واردات نیز واردات 42 میلیارد و 700میلیون دلار سال 92 ، در سال گذشته به پنج و شش دهم درصد تقلیل یافت که این آمار، نشان می دهد هدف اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش صادرات و کاهش واردات، تحقق یافته است. 

نوبخت خاطرنشان کرد: در 10 ماه سال 93 میزان صادرات به کشور چین نیز 8.8 میلیارد دلار بود که 48درصد افزایش یافت و در یک سال گذشته در چارچوب اقتصاد مقاومتی؛ اقداماتی انجام شده ولی این اقدامات کافی نیست و برنامه ششم به گونه ای تنظیم شده که به این کار، شتاب بیشتری داده شود. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: با آغاز به کار دولت یازدهم، تحریم ها به گونه ای وضع شده بود که توان تولید چهار میلیون بشکه نفت کشورمان به یک میلیون کاهش یابد و سندی در مجلس سنای آمریکا در دست تدوین بود که این میزان را تا 300 هزار بشکه تقلیل دهد اما دولت با ظالمانه خواندن آن اقدامات، رویکرد صلح آمیزی را در این زمینه انجام داد. 

گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و طلاب استان گیلان روز شنبه و در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با حضور آیت الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمع کثیری از روحانیون و طلاب در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار