رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور :

مشکلات کشور با حفظ وحدت و تبعیت از رهبری حل می‌شود

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گفت: مشکلات امروز کشور با همدلی و همزبانی و حفظ وحدت و تبعیت از رهبری با سرعت بیشتری حل می‌شود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام محمد اسماعیل شوشتری، در همایش تدبیر و امید در سایه همدلی و همزبانی که به مناسبت سالروز ۲۴ خرداد ماه در سالن تربیت معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات ۲۴ خرداد ماه فرصت مناسبی برای بیان برخی مسائل است تا ارزش‌های کشور بیشتر مشخص شود.

وی افزود: کرامت و ارزش‌های والای انسانی و آزادی توام با مسئولیت و استفاده از علوم و فنون و نفی هرگونه سلطه‌گری از اصول جمهوری اسلامی است که در همه شرایط به آن پایبندیم.

شوشتری تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری که در ادوار مختلف به صورت مستقیم برگزار می‌شود، بیانگر مشارکت مردم در سرنوشت خود است که این بار در ۲۴ خرداد ماه با حضور ۷۳ درصدی حماسه‌ای خلق شد تا اعتدال‌گرایی بر کشور حاکم شود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور اضافه کرد: شعارهای اعتدال گرایی رئیس جمهور دولت تدبیر و امید مورد اقبال عمومی قرار گرفت و مردمی که از افراط و تفریط و تند روی خسته شده بودند این‌گونه رای دادند تا دولتی سر کار بیاید که مشکلات را با اعتدال حل کند.

شوشتری یادآورشد: امروز در شرایطی هستیم که دولت حجت الاسلام روحانی توانسته با همه مشکلات ناشی از تحریم به موفقیت‌های دست یابد که در ۲۰ ماه گذشته شاهد افزایش رشد اقتصادی از ۲.۲ درصد به ۳.۶ درصد و رشد سرمایه‌گذاری از ۱۱.۳ درصد به ۱۳.۸ درصد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: رشد ارزش افزوده نیز در این مدت به ۸.۱ درصد و رشد ارزش افزوده بخش صنعت و معدن به ۶.۲ درصد رسیده و صادرات غیرنفتی نیز از ۳.۱ درصد به ۱۳.۳ درصد ارتقاء یافته که این موفقیت در کنار تحریم و مشکلات اقتصادی محقق شده است.

وزیر اسبق دادگستری ادامه داد: صادرات غیرنفتی برای ما بسیار مهم است و باید به تدریج اتکای خود به نفت را کاهش دهیم تا بر مشکلات بیکاری و تورم و تولید فائق آییم.

حجت الاسلام شوشتری افزود: نرخ بیکاری از ۱۲.۲ درصد در سال ۹۱ به ۱۰.۴ درصد در سال ۹۲ و ۱۰.۵ درصد در سال گذشته رسید که این روند نزولی بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: نرخ تورم هم از ۳۴.۷ درصد در سال ۹۲ به ۱۵.۶ درصد کاهش یافته که ثابت ماندن آن نیز قابل توجه است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور اظهار کرد: برنامه صلح آمیز هسته‌ای و تفاهمی که برای نخستین بار در این زمینه صورت گرفت در ابعاد بین‌المللی بسیار مهم و تاثیرگذار است که این روند باید ادامه پیدا کند.

این مسئول با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: در این مذاکرات وقت کشی نمی‌کنیم و باید خطوط قرمز را رعایت کنیم و جلو برویم.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای دولت روحانی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های دیگر برنامه‌ریزی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و اصلاح نظام اداری و صیانت از حقوق مردم کارهای خوبی شده است و با بهینه‌سازی مصرف انرژی و توسعه حمل و نقل عمومی، ساماندهی سکونت گاه‌های مرزی، آب‌های مرزی در ۲۰ ماه گذشته ارزشمند بوده است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: با همدلی و همزبانی دولت و مردم قادر هستیم مشکلات خود را با اتکای توانمندی‌های داخلی حل کنیم و از مشکلات به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار