منفی‌ بافها به بهشت نمی‌روند!

شادی کیمیای گمشده زندگی امروزی خیلی از افرادی است که غم وغصه میهمان خانه قلبشان شده است.

منفی‌ بافها به بهشت نمی‌روند!به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حکایت این روزهای خیلی از ما اسیر شدن در زندانی بی‌دیوار است که کلید آن یاس و ناامیدی و زندان‌بان آن در کمال سخاوت از هیچ خدمتی فروگذار نمی‌کند اما تنها یک گوهر کمیاب که آن هم حفظ ارزشهای انسانی و امید که خوراک اصلی روح همه ماست را کم و در اخر جیره‌بندی می‌کند گویی شکنجه‌های خاموش را بر روح و روان جاری و ساری می‌کند.

شکنجه‌ خاموشی که از صبح که به قصد کار تحصیل و یا حتی در خانه ناخواسته مورد اصابتش قرار می‌گیریم خبرهایی حاوی پیامهای ناگوار و ناامید کننده که دائما به طرق مختلف و بدون اجازه در قالب جوک و طنز به گوشی‌های ما ارسال می‌شود.

*شکنجه خاموش درزندان بی‌دیوار

زودرنجی پرخاشگری و پایین‌آمدن آستانه تحمل خیلی از ماها نتیجه جنگ نرمی است که این روزها خواسته و ناخواسته با آن روبرو هستیم تا جایی که با شنیدن یک یا چند خبر تلخ و ناگوار بیشتر شاهد شکست سکوت بغض و جاری شدن اشکهایمان هستیم ولی  اینکه بانی راه انداختن این جنگ خاموش و نرم چه کسی است و از کجا آب می‌خورد بماند! شنونده باید عاقل باشد.

*خودکشی به سبک نهنگی

هیچگاه پاسخ قانع کننده‌ای برای خودکشی دسته جمعی نهنگها پیدا نشده ولی شاید به خاطر اینکه جهت خود را با فرستادن امواج صوتی و سپس دریافت انعکاس ممکن است به خاطر خطای فردی یا اشتباه رهبر گروهشان و با پیروی دسته جمعی از او وارد آبهای کم عمق و در نهایت اسیر شدن و گم کردن را بازگشت باشد دلیل اصلی آن دانست درست مثل خیلی از ما که ناخواسته و با پیروی از یک سری افراد و امروزه بیشتر با تحت تاثیر قرار گرفتن از طریق شبکه‌های مجازی مختلف و گردهمایی در این شبکه بازیچه دست خیلی از ادمینهای این گروه شده و ناخواسته خودمان را در معرض شکنجه‌های خاموشی قرار می‌دهیم و در کلاف سر در گم فرو می‌رویم.

*پستها به سمت ناکجا‌آباد می‌رود

شکنجه خاموش انسانی که در نهایت منجر به مرگ خاموش و بی‌سرو صدای قشر عامه و تحصیل کرده مردم شده در قالب جوک و پستهای رایج امروزه وسیله خودمان در تمام گروه‌ها و شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شوند که به نوعی ما در کمال رضایت و بدون هیچ مقاومتی در پیشبرد این اهداف کمک شایانی به عوامل آنها می‌کنیم، کاش قبل از ارسال این پیامها و مطالبی که این روزها به گوشی‌مان روانه می‌شود بیشتر تامل کنیم و برای  چند ثانیه‌ آن خیلی عجله نکنیم!

خبرهایی که حاوی پیامهای منفی و حتی به سخره‌گرفتن اقوام مختلف ایرانی و  زیر سوال بردن هویت و فرهنگ غنی و چندین و چند ساله ایران است .  حتی خندیدن و شاد شدن لحظه‌ای که به قیمت ساختن متن‌ها و جوکهایی درباره بزرگان علمی و ادبی و هنری کشورمان تمام شود و در این جنگ نرم حساب‌شده حتی از بین بردن امید در بین جوانان و مردم کشور و مطالبی در مورد گرانی‌ها، افزایش قیمتهای اجناس‌، بنزین، طلا و غیره رد و بدل می‌شود تنها جز برجای گذاشتن آثار مخرب در روحیه هدف و ثمری نخواهد داشت.

*امید غذای روح

اکنون زمان آن رسیده که تن به این مرگ خاموش خودمان ندهیم . امید غذای روح همه مردم و به خصوص نسل جوان است که سرمایه‌ یک کشور است و راه‌انداختن این جنگ نرم طبیعتا نسل جوان ما به نشانه رفته است تا امید و آینده این نسل!

ولی کافیست با هوش و استعداد خود مانع به رسیدن اهداف شوم و کثیف این افراد شویم.

*معاشرت با افراد مثبت

با فاصله گرفتن از منفی‌بافی و کسانی که جز با خبرهای منفی و خراب‌ کردن حال ما کاری را بلد نیستند و با جایگزین کردن دوستان شاد و پرانرژی و معاشرت با انسانهایی با روح بخشنده و مهربان درمقابل این جنگ نرم قد علم کنیم و فریب کسانی را که هدفی جز تخریب فرهنگ و هویت ایران و افراد ایرانی که مردم سربلند و باهوش با استعداد هستند را ندارند نخوریم.

 بد نیست با فرهنگ و هویت ایرانیمان تلنگری به خود بزنیم که آیا یک فرد غیر ایرانی مانند یک شخص آلمانی‌، فرانسوی و غیره حاضر به ساختن جوک و مطالبی بر علیه مردم، بزرگان علمی و ادبی و حتی اقوام خود هستند و آیا حاضرند با انگهایی مانند اینکه فقط یک آلمانی می‌تواند این جور و یا ان جور باشد مطالبی در قالب جوک در بین موبایلها و فضاهای مجازی دست به دست کنند یا این متاسفانه در بین افراد ایرانی باشد که با زدن مثالهایی که فقط یک ایرانی می‌تواند... و فقط یک ایرانی می‌تواند آن جور باشد...

بیایید کمی به خودمان بیاییم . ما فرهنگ غنی و فارسی‌زبان هستیم و باید قدر خود را بیشتر بدانیم و هویت ملی مان را زیرپا و بازیچه دست یکسری آدم وطنفروش نکنیم و در یک کلمه اسیر جنگ نرم نشویم.

گزارش : مهسا گل محمدی

انتهای پیام/


برچسب ها: منفی باف ، غم و غصه ، شکنجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۲ تير ۱۳۹۴
كاش يه ذره به خودمون ميومديم , انقد جك و مطاللبي كه باعث تحقير فرهنگمون بشه رو نسازيم و در شبكه ها لايك نكنيم بهم نفرستيم
Iran (Islamic Republic of)
محمدي
۰۹:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
هم ادبيات گزارشت خوب بود
هم اين كه ذكر مسئله نهنگ ها خيلي خوب خواننده ات رو متوجه منظور مي كرد
Iran (Islamic Republic of)
رحمان نژاد
۰۱:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
دوست خوبم،همه چیز شده جوک ومسخره کردن و فرقی هم نمیکنه چه کسی وچه موضوعی،امیدوارم این فرهنگ اشتباه گریبان آیندگان رو نگیره.ممنون از این متن زیباتون.
Iran (Islamic Republic of)
خلیل پور
۲۲:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
موضوع بسیار خوبیه.متاسفانه این روزها از این قبیل پیامها زیاد شده و باید مردم رو آگاه کرد.
آخرین اخبار