ایازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجازه تولید یا واردات لوازم خانگی گازسوز با راندمان انرژی پایین داده نمی‌شود

رئیس پژوهشکده توسعه و بهینه سازی فناوری‌های انرژی با اشاره به این که هم‌اکنون یکی از برنامه‌های شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت جایگزینی بخاری‌های گازسوز با رده انرژی A,B است گفت: به همین منظور نخستین آزمایشگاه کنترل کیفیت تجهیزات نفت سوز در کشور راه‌اندازی می‌شود.

محمد ایازی در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نخستین آزمایشگاه کنترل کیفیت تجهیزات نفت سوز در پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت در سال ٨٦ با پشتیبانی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت راه اندازی شده است گفت: این آزمایشگاه از بزرگترین آزمایشگاه‌های پژوهشگاه صنعت نفت به شمار می آید.
 
وی با اشاره به این که همه تجهیزات نفت سوز در این آزمایشگاه، تست کنترل کیفیت می شوند، اظهار داشت: در این آزمایشگاه حدود ٦٠ نوع تست کنترل کیفیت تجهیزات نفت سوز انجام می‌شود.
 
ایازی با اشاره به این که هم اکنون بیش از ٩٠ درصد کشور گازرسانی شده است، اظهار کرد: براین اساس قرار است با حداقل هزینه، این آزمایشگاه را تغییر کاربری داده و به آزمایشگاه تجهیزات گازسوز تبدیل شود.
 
رئیس پژوهشکده توسعه و بهینه سازی فناوری‌های انرژی با بیان این که هزینه ساخت آزمایشگاه کنونی حدود پنج میلیون دلار بوده است، یادآور شد: هزینه تغییر کاربری آزمایشگاه حدود یک میلیارد تومان برآورد شده است و از تجهیزات کنونی آزمایشگاه نیز استفاده می‌شود به طوریکه تمام تجهیزات آن دست نخورده باقی خواهد ماند.
 
وی تصریح کرد: با تغییر کاربری آزمایشگاه می توان تمام تجهیزات گازسوز کشور را کنترل کیفیت کرده و  بر چسب انرژی به آنها داد که این تجهیزات شامل لوازم خانگی مانند اجاق گاز، پکیج، آبگرمکن می شود.
 
ایازی با بیان این که تغییر کاربری آزمایشگاه حدود هفت ماه زمان لازم دارد، افزود: با این تغییرات، نخستین آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفیت کلیه لوازم گازسوز کشور راه اندازی می شود.
 
ایازی تصریح کرد: هم‌اکنون یکی از برنامه‌های شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت جایگزینی بخاری‌های گازسوز با رده انرژی A,B است که در این صورت در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.

وی ادامه داد: ازین به بعد لوازام خانگی چه در داخل تولید یا وارد شود باید مورد تست و آزمایش قرار گیرند. امیدواریم با تجهیز این آزمایشگاه‌ها قوانین و استانداردها ستختگیرانه‌تر شود و اجازه تولید لوازم خانگی با راندمان انرژی کم داده نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار