بازتاب گسترده مراسم وداع با شهدای غواص در رسانه‌های خارجی

تشییع باشکوه پیکر شهدای غواص در تهران در رسانه های جهان بازتاب داشت.

بازتاب گسترده مراسم وداع با شهدای غواص در رسانه‌های خارجیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، رسانه ها و شبکه های مختلف جهان حضور گسترده مردم را در مراسم وداع با 175 غواص ایرانی بازتاب دادند.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل نوشت: تلویزیون دولتی ایران تصاویری از جمعیت عظیمی از مردم را در تهران نشان داد که برای تشییع پیکر سربازان ایرانی کشته شده در جنگ ایران و عراق در دهه ،80 حضور داشتند. افرادی که پیکر های آنها اخیرا به ایران تحویل داده شده است. برخی از عزاداران در این مراسم آشکارا گریه می کردند. 

یورونیوز نیز به طور مفصل این خبر را پوشش داد. به نوشته یورونیوز، براساس تصاویری که در رسانه ها منتشر شد، دستان این غواصان با سیم از پشت بسته شده بود و زنده دفن شده بودند. 

خبرنگار یورو نیوز نیز در گزارشی گفت: این پیکرها از زمان جنگ ایران و عراق در چند دهه پیش باقی مانده بود.  در حال حاضر دو کشور روابط خوبی دارند و برای مقابله با داعش با همدیگر همکاری می‌کنند. 

ای بی سی نیوز نیز از تجمع هزاران ایرانی در تشییع جنازه غواصان خبر داد.

پایگاه خبری "خبر پرس" لبنان نیز نوشت: دیروز سه شنبه در تهران پیکرهای دویست و هفتاد شهیدی که در جنگ تحمیلی عراق با ایران به شهادت رسیدند تشییع شد. 175 نفر از این شهدا، غواص بودند که در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیدند. 

خبر پرس این خبر را با عنوان "تشییع پیکرهای 175 غواص شهید در تهران" پوشش داد.  

رویترز نیز به مراسم پرشکوه وداع با 270 شهید تازه تفحص شده ایرانی در تهران اشاره کرد و آن را یک مراسم تشییع پیکر مملو از احساس توصیف کرد. این خبرگزاری همچنین توضیحی درباره 175 غواص ایرانی ارائه داد که بوسیله نیروهای بعثی زنده به گور شده بودند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی مستقیم از تهران به پوشش خبری مراسم با شکوه تشییع پیکر ۲۷۰ رزمنده هشت سال دفاع مقدس که در بین آن‌ها ۱۷۵ غواص نیز وجود داشت، پرداخت و نوشت: ده‌‌ها هزار نفر از مردم ایران در مراسم باشکوه و گسترده تشییع پیکر ۲۷۰ رزمنده کشته شده (شهید) در نبرد دهه ۸۰ میلادی علیه عراق حاضر شدند.

پیکر این رزمندگان در ماه مه (اردیبهشت) در عراق و در گور دسته جمعی کشف شد و روز گذشته جمعیت کثیری در یکی از مراکز شهر تهران برای تشییع جنازه این افراد گرد هم آمدند.

این خبرگزاری در ادامه گزارشی درباره چگونگی آغاز جنگ ایران و عراق منتشر کرد و نوشت: این نبرد در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸(1359 تا 1367) بوقوع پیوست و مسبب آن "صدام حسین، دیکتاتور عراق، بود که سربازان خود را به جنگ با ایران فرستاد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
صدام، طالبان، القاعده و اخیراً داعش جنایتکارانی هستند که توسط شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی و نوکران آنها حکام مرتجع عرب جاهلی تقویت شدند و برای کمک به دشمنان اسلام ناب محمدی به وجود آمدند و این شهدای غواص و عزیز ما با دست بسته توسط صدامیان نوکر آمریکا زنده در خاک دفن شدند. ولی به کوری چشم جنایتکاران، شهدای ما در نزد خدای متعال متنعم و شادمانند.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
کاش ما هم مرد بودن رو از اینا یاد بگیریم!!!!!!!
واقعا ازتون خجالت می کشم !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
پیدا شدن این شهدای مظلوم و مقاوم ایران دلیلی بر دفاع بحق ملت ایران در جنگ هشت ساله و اشکار شدن گوشه ای از جنایات امریکا و غرب علیه ایران اسلامی کردند و امروز در فلسطین و سوریه و عراق و یمن و لبنان و بهرین و لیبی و غیره میکنند،مرگ بر انها.
Iran (Islamic Republic of)
شیراز
۱۴:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
البته داریم میبینیم که دنیا دار مکافات است.....شاید آنانی که این جنایت را درحق عزیزان ما روا داشتند،این روزها،روزگارخودشان را میبینندوچیزهایی از دلایل این وضع وروزگار خود زمزمه میکنند.
یادتان گرامی بادای عزیزان....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
الهی بمیرم برای این مظلومان تاریخ جهان

وای اگر مادران این شهدا زنده باشند

از غصه دق مرگ میشوند
آخرین اخبار