"جیغ بزنی با چاقو میزنمت" روش زورگیری از خانم‌های پایتخت/ قربانیان به پلیس آگاهی مراجعه کنند + تصاویر

تبهکاری که با نشان دادن یک دست نوشته تهدید آمیز اقدام به زورگیری از از زنان پایتخت می‌کرد،‌ توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ساعت 15:30 مورخه 27/03/1394 مأمورین کلانتری 118 ستارخان در حین گشت زنی در خیابان شهید گلاب به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی رنگ مشکوک می شوند . 

با وجود صدور دستور ایست از سوی مأمورین ، سرنشین موتور اقدام به فرار از دست مأمورین کرده و نهایتا طی یک تعقیب و گریز ، موتورسیکلت متوقف و راننده آن دستگیر می شود . 

 در بازرسی از راننده موتورسیکلت بنام "سعید . و" ( متولد 1363 ) یک قبضه سلاح سرد ، یک عدد سیم چین ، یک کیف دستی حاوی یک عدد کارت عابر بانک متعلق به یک خانم و همچنین یک برگه کاغذ که در یک طرف آن نشانی آدرس منزل شخصی بنام آقای احمدی و در طرف دیگر آن جمله تهدید آمیز نوشته شده بود ، کشف شد . 


پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور قاضی کشیک دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده بهمراه متهم در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

شناسایی اولین مالباخته : 
متهم در اظهارات اولیه مدعی شد که کارت عابربانک را در خیابان پیدا کرده اما با شناسایی مالک کارت و دعوت جهت حضور در پایگاه دوم آگاهی ، مشخص شد که کارت ایشان به شیوه زورگیری و با تهدید سلاح سرد سرقت شده است . 

شاکیه پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی بلافاصله اقدام به شناسایی متهم کرده و در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت : " در ساعت 14:00 مورخه 27/03/1394 ( روز دستگیری متهم ) ، در خیابان کاشانی به صورت پیاده در حال تردد بودم که یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ با یک نفر سرنشین به من نزدیک شد و یک کاغذ کوچک را به من نشان داد که بر روی آن نشانی یک خیابان نوشته شده بود ؛ در حالیکه بر روی برگه ، نشانی خیابان باستان نوشته شده بود ، راننده موتورسیکلت از من خواست تا پشت برگه را نیز بخوانم که ناگهان با متن تهدید آمیزی روبرو شدم که نوشته بود : "اگر جیغ بزنی ، با چاقو تورا می زنم" " .


شاکیه در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "راننده موتورسیکلت بلافاصله برگه کاغذ را از من بازپس گرفت و پس از آن با تهدید چاقو اقدام به سرقت عابربانک بنده و گرفتن رمز آن کرد و به سرعت از محل متواری شد " . 

تحقیقات پلیسی و شناسایی دهها مالباخته : 
با توجه به شیوه و شگرد زورگیری با استفاده از برگه تهدید آمیز ، کارآگاهان به بررسی سرقت های مشابه پرداخته و موفق به شناسایی تعداد دیگری از خانم هایی شدند که همگی به همین شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته بودند . 

با شناسایی تعدادی از شکات و حضور آنها در پایگاه دوم پلیس آگاهی ، متهم از سوی تمامی آنها مورد شناسایی قرار گرفت ؛ "سعید . و" که پس از شناسایی از سوی شکات و همچنین سلاح سرد و متن تهدید آمیز بدست آمده چاره ای جز اعتراف نداشت ، صراحتا به دهها فقره زورگیری از زنان در مناطق مختلف مرکزی ، غرب و شمال غرب تهران بویژه در مناطق ستارخان ، شهرزیبا ، صادقیه ، میدان فاطمی و همچنین چند فقره سرقت مشابه در شهرک ولی عصر تهران اعتراف کرد . 

در ادامه تحقیقات و با بررسی ارکان هویتی موتورسیکلت توقیف شده نیز مشخص شد که متهم تمامی سرقت های خود را با استفاده از موتورسیکلت های مسروقه انجام داده است ؛ متهم در این خصوص نیز به کارآگاهان گفت : " هر بار پس از سرقت یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 اقدام به چندین فقره سرقت می کردم ؛ پس از انجام چندین فقره سرقت ، موتورها را در شهرستان اسلامشهر ( محل سکونت متهم ) رها کرده ، مجددا به تهران آمده و موتورسیکلت جدیدی را سرقت و زورگیری از زنان را انجام می دادم . آخرین موتورسیکلت را نیز در خیابان جمهوری سرقت کرده بودم که در روز دستگیری مأمورین به من مشکوک شدند ؛ قصد فرار از دست آنها را داشتم که دستگیر شدم  " .


سرهنگ کارآگاه داوود مرادی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره زورگیری از زنان با استفاده از دست نوشته تهدید آمیز و تهدید سلاح سرد که در چندین فقره نیز همراه با ضرب و شتم مالباختگان بوده است ، از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه مورد تهدید ، ضرب و شتم و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه نمایند " . 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۷ ۰۶ تير ۱۳۹۴
باید این ها رو اعدام کنن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
با شدیدترین وضع باید به مجازات برسد تا درس عبرتی شود برای امثال این حیوون ها
Iran (Islamic Republic of)
حميد رضا
۲۳:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
در يك مشور إسلامي مقوله امنيت در درجه اول اهميت
آخرین اخبار