فرمان فتحعلیان با آلبوم «دیده دیدار» می‌آید

فرمان فتحعلیان بعد از مدت‌ها دوری از فعالیت هنری به زودی آلبوم جدید خود را به دست هوادارانش می‌رساند.

فرمان فتحعلیان خواننده و آهنگساز در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، از آلبوم جدیدش با اسم «دیده دیدار» خبر داد و گفت: این آلبوم در همان سبک و سیاق قدیمی در قالب موسیقی تلفیقی در ده قطعه به صورت بی‌کلام و با کلام ساخته شده است.
وی در ادامه افزود: قطعات این آلبوم توسط ترانه‌سرایانی از جمله سیروس الوند، شرمین شیراز، آرش غنی‌زاده و مولانا سروده شده است.

این خواننده تصریح کرد: آهنگسازی تمام قطعات را خودم به عهده داشته به غیر یک قطعه آهنگسازی و تنظیم آن را شاهرخ پورمیامین انجام داده است. اولین قطعه‌ی این آلبوم «وهم» سروده‌ی سیروس الوند است که قلم شیوای وی نشان از شخصیتی صاحب نظر و اهل قلم است.

وی افزود: مقدس فانی قطعه‌ی دیگر این آلبوم را به نام «دیده دیدار» سروده است و نام آلبوم را نیز همین از همین اسم گرفتیم. دو قطعه‌ی دیگر با اسم‌های «باز فرو ریخته عشق» و «زین دو هزاران» را از سروده‌های حضرت مولانا ساختم و قطعات «آغوش صدا» و «شمر بی‌لیلی» به ترتیب از شرمین شیرآز و آرش غنی‌زاده سروده شده است.

فتحعلیان در ادامه در خصوص ترانه «وهم» سروده‌ی سیروس الوند عنوان کرد: این ترانه فضایی اجتماعی و اعتراضی به وضع بد موجود در دنیا اشاره دارد و تمام قطعات آلبوم در فضاهای مختلف سروده شده اما فضاهای عاشقانه‌  و عارفانه در آن رنگ بیشتری دارد.

وی درباره حال و هوای موجود در آلبوم خود اظهار داشت: سبک موسیقی پاپ و موسیقی عرفانی و کلاسیک هنری سه مثلث موسیقی من به حساب می‌آید و به اعتقاد من باید در آثار موسیقیایی به عشق مجازی و حقیقی پرداخته شود. به نظر من دو عشق عارفانه و زمینی هر دو لازم و ملزوم همدیگر و نباید در آلبوم‌های موسیقی رعایت شوند و در کنار هم استفاده شوند.

این خواننده با اشاره به انتظار طولانی مدت هوادارانش در ارائه آلبوم جدید خود گفت: من به مخاطبان و طرفدارانم برای تهیه آلبوم بدهکار بودم سعی کردم با ارائه این آلبوم به انتظاراتشان پاسخ مثبت بدهم و اثری را روانه باز کنم. و با تمام مشکلات و سختی‌هایی که در راه جمع‌آوری آلبومم بود با همراهی و همدلی نوازندگان خوب اثر ایده آلی را ارائه داده‌ام که امیدوارم طرفدارانم از شنیدن آن لذت ببرند و بتوانم رضایتشان را جلب کنم. در مجموع در این آلبوم سعی کردم یک مجموعه خوبی را چه از لحاظ نوع شعر و موسیقی به طرفدارانم عرضه کنم.

فتحعلیان در پایان با ابراز گله‌مندی از موانعی که در ساخت و تولید آلبوم وجود دارد اظهار داشت: من همیشه در تولید آلبوم‌هایم تمام انرژی‌ام صرف رفع موانع موجود سر راه تولید آلبومم بوده و این موانع باعث شده که زمان برایش صرف کنم به همین جهت از خلاقیت آثارم کاسته شود از جمله موانعی بر تولید آلبوم اثر بدی گذاشت، علاوه بر مجوز از سوی ارشاد، نبود سرمایه‌گذار و شرکت پخش بوده که تا الآن از جمله دغدغه‌های کاری من در تولید آثار بوده و تمام انرژی‌ام را گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.