کوهن مدعی شد:

ایرانیان می دانند دوره ریاست اوباما بهترین فرصت برای دستیابی به توافق است

وزیر دفاع اسبق آمریکا ادعا کرد ایران می داند دوره ریاست باراک اوباما بهترین فرصت این کشور برای دستیابی به یک توافق هسته ای مطلوب است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «ویلیام کوهن» در مصاحبه شبکه رادیویی فاکس نیوز درباره مسئله هسته ای ایران ، داعش، تیراندازی در کلیسای چارلستون و رمان جدیدش «برخورد» به گفتگو پرداخت.

کوهن ،که از سال 1997 تا 2001 وزیر دفاع آمریکا بود،  در خصوص مسئله هسته ای ایران مدعی شد به اعتقاد وی ایران با دولت اوباما به توافق دست خواهد یافت؛ زیرا ایرانی ها می دانند که پس از پایان دوره ریاست جمهوری اوباما به توافق بهتری دست نخواهند یافت. 

وی مدعی شد:  به محض اینکه توافق هسته ای امضا شود، کنگره در مخمصه قرار خواهد گرفت؛ زیرا اگر توافق را رد کند، تحریم ها دیگر روی میز نیست و ایران آزاد خواهد بود بدون مواجه شدن با پیامدها به دنبال تولید سلاح هسته ای برود.

وزیر دفاع اسبق آمریکا در خصوص گروه تروریستی داعش نیز گفت: این گروه تهدیدی مستقیم علیه آمریکا نیست؛ اما اگر کنترل عراق را در دست بگیرد می تواند به تهدیدی جهانی تبدیل شود. 

وزیر دفاع اسبق آمریکا همچنین درباره حادثه تیراندازی یک سفیدپوست در یک کلیسا در چارلستون ایالت کارولینای جنوبی، که 9 نفر سیاهپوست در آن کشته شدند، و نیز مشکلات نژادپرستی در آمریکا سخن گفت. 

کوهن گفت به اعتقاد وی نژادپرستی هنوز در آمریکا وجود دارد و وی امیدوار است با مطرح شدن دائمی مسائل نژادپرستی در آمریکا بتوان به ریشه های آن پرداخت و دستاوردهای عظیم در حوزه روابط نژادی را تداوم بخشید. 

وی در بخش دیگری از مصاحبه اش درباره رمان جدیدش تحت عنوان «برخورد» سخن گفت که موضوع آن درباره خطر برخورد یک شهاب آسمانی عظیم با کره زمین و نیز امکان استخراج مواد معدنی از شهاب های آسمانی در آینده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
ما با همه کشور ها توافق ودوستی بر قرار می کنیم جنگ و تهدید کار احمق هاست
آخرین اخبار