محمد قنبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ناگفته‌های مسلمانان غیر ایرانی در برنامه «عقیق»

در برنامه «عقیق» در مورد علل گرویدن افراد خارجی به دین اسلام و دلیل حضور آنها در کشور ما برای زندگی را جویا شده‌ایم.

محمد قنبری تهیه‌کننده برنامه «عقیق» در خصوص جزئیات و ویژگی‌های این برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: ایده اولیه این کار درپی آسیب ‌شناسی از اقشاری در جامعه به عمل آمد مانند جوانان که در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند، اما قدردان آن نیستند و به این مسئله به چشم معضلی نگریسته‌ایم که به آن در یک برنامه تلویزیونی بپردازیم.

به همین منظور به سراغ افرادی که دارای ادیان دیگری به غیر از اسلام بوده و اسلام آورده‌اند رفته و در مورد جذابیت‌های اسلام و علت گرویدن آنها به این دین و دلیل حضور آنها در کشور ما برای زندگی را جویا شده و گفتگو کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سعی شده مهمانان حاضر در برنامه را از تمام قاره‌ها دعوت کنیم. در این برنامه به دنبال شخصیت‌هایی بودیم که از لحاظ علمی و معرفت‌های دینی به شناخت کافی رسیده باشند و هنگام حضور در برنامه در مورد ویژگی های دین اسلام و مذهب تشیع و همچنین قیاس بین دین اسلام و ادیان دیگر به بحث بنشینیم.

به علاوه به دلیل اینکه شیرینی بیان فارسی با لهجه‌های خارجی در جذب مخاطب موثر است، تلاش کردیم تا مهمانان به زبان فارسی تسلط و شناخت داشته باشند و فارسی صحبت کنند.

قنبری عنوان کرد: اجرای برنامه را محسن آزادی با سابقه فعالیت در سیمای فارس و برنامه خوشا شیراز برعهده دارد. وی به علوم دینی واقف است و همچنین قاری قرآن بوده است. 

وی افزود: بجز احسان علیخانی و عادل فردوسی‌پور که در تلویزیون فعال هستند و برخی دیگر از دوستان احترام ویژه‌ای برای آنان قائلم، ستاره‌ای در اجرا نداریم. ظهور ستاره‌های اجرا در سال‌های گذشته حاصل سرمایه‌گذاری در این زمینه بوده است  اگر هم‌اکنون با کمبود استعدادهای ویژه در اجرا روبرو هستیم، نیاز به آسیب‌شناسی داریم. سطح اعتماد مدیران به نوع اجرا پایین آمده است. اجرا باید دارای ویژگی‌های خاص باشد.

قنبری در خصوص ساعت پخش برنامه «عقیق» بیان کرد: ایام مبارک رمضان و ساعات بعد از افطار، زمان پر مخاطبی است.

با توجه به اینکه در تلویزیون پخش برنامه‌هایی چون سریال‌ها و ویژه برنامه‌های افطار و ... را شاهد هستیم، وجود و پخش یک برنامه گفتگومحور مانند «عقیق» نوعی رقابت محسوب می‌شود. به همین دلیل فکر می‌کنم ساعت 23 زمان مناسبی برای پخش برنامه این چنینی است.

قنبری تصریح کرد: در تلاشیم که فضای برنامه، گفتگوی صرف نباشد. به همین دلیل در برنامه‌های بعدی از مسیری که مهمانان به سمت استودیو آمده، مستندی ضبط کرده و صحبت‌هایی انجام شده است که در فواصل برنامه پخش می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: نوید می‌دهم که در ادامه، برنامه جذاب‌تر، شادتر و متنوع‌تر خواهد شد و پیشنهاد می‌کنم علاقه‌مندان و تهیه‌کنندگان رسانه، بیننده این برنامه باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۳۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
برنامه واقعا عالیی و بی نظیری بود
Iran (Islamic Republic of)
zeinab
۰۰:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۴
ali bood
Iran (Islamic Republic of)
فتحی
۱۷:۴۵ ۱۶ تير ۱۳۹۴
سلام بنظر من یکی از بهترین برنامه های ماه رمضون امسال برنامه عقیقه من هر روز تکرارشو میبینم، خیلی سازنده است. امیدوارم مسلمونا بادیدن این افراد اعتقاداتشون محکمتر بشه.خوش بحال مهموناتون چقدر خدا دوسشون داره
Iran (Islamic Republic of)
آقازاده
۰۰:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۴
سلام، ممنون از برنامه خوبتون
فقط لطفا چکیده ای از بیوگرافی مهمانان را در سایت بگذارید یرای امثالی مثل بنده که تازه موفق به دیدن این برنامه شدیم...
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سودابه خانزاده
۲۰:۳۱ ۰۵ تير ۱۳۹۴
با سلام و خسته نباشید و سپاس فراوان از برنامه خوب و جذاب عقیق ای کاش خیل کثیری از زنان ما که اعتقادی به حجاب در کشورمان ندارنداین برنامه خوب شما ر ببینند و تحت تاثیر قرار بگیرند.
درخواست من این است که چکیده ای از بیوگرافی مهمانان عقیق را در سایت بگذارید
cd که توسط مهمانتان در تاریخ 4/4/94 معرفی شد را چطور می توان تهیه کرد؟متشکرم