شهرکرد؛

نظارت کمی و کیفی بر استاندارد کالاها

مدیرکل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری از نظارت کمی و کیفی بر استاندارد کالاها و بویژه اقلام پرمصرف خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، عبداله نظری با بیان این مطلب، افزود: طی ماه گذشته و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از کم فروشی، 15 نمونه اقلام پرمصرف شامل 9 نمونه صنعت غذایی و کشاورزی، 2 نمونه صنعت ساختمانی معدنی، 2 نمونه صنعت مهندسی پزشکی و 2 نمونه صنعت مکانیک و فلزشناسی مورد آزمون کمی قرار گرفت.

وی گفت: در این طرح، بازرسان و کارشناسان اداره کل با مراجعه به مراکز عرضه استان، وضعیت کالاهای پرمصرف و مورد نیاز مردم همچون فرآورده های لبنی، سلولزی، روغن خوراکی، نوشیدنی ها، مواد شوینده و ... را علاوه بر مباحث کیفی و رعایت استانداردها، از لحاظ کمی هم بازرسی، نمونه برداری و آزمون قرار می دهند.

مدیرکل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری همچنین از صدور پروانه استاندارد برای پنج فرآورده جدید از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد و گفت: با صدور پروانه استاندارد برای این واحدها، تعداد واحدهای تولیدی زیرپوشش استانداردهای اجباری استان به 242 واحد رسید.

نظری اضافه کرد: در این مدت همچنین یک فقره جواز کاربرد علامت استاندارد برای محصولات غذایی (فرآورده خامه) این استان صادر شد.

وی ادامه داد: طی این مدت و در راستای اجرای ماده 4 قوانین و مقررات موجود، پروانه استاندارد 3 فرآورده در استان هم ابطال و پروانه استاندارد 15 فرآورده تمدید شد.

نظری با اشاره به تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار در زمینه مکانیک و فلز شناسی برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری، از تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار دیگری در زمینه مهندسی پزشکی با دامنه فعالیت در بازرسی و آزمون دوره ای سیلندرهای گاز، سیلندرهای فولادی بدون درز در استان هم خبر داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون، یکهزار سیلندر گاز مایع در واحدهای سیلندر پرکنی چهارمحال و بختیاری هم مورد بازرسی قرار گرفت، اضافه کرد: واژگون نمودن سیلندرها برای پرکردن گاز پیک نیک و مخزن خودروها و عدم مراقبت در حمل و نقل صحیح، باعث معیوب شدن شیر سیلندرهای گاز مایع می شود که بر همین اساس تعداد 750 سیلندر نیز تعمیر و تعویض شد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.