مدیرعامل ایمیدرو اعلام کرد:

انحصار بازار فولاد را قبول ندارم/ احتمال ابطال مزایده آلومینیوم المهدی

تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت ملی مس و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در حالی امروز در ایمیدرو برگزار شد که مدیرعامل ایمیدرو در در حاشیه این مراسم اعلام کرد انحصار بازار فولاد را قبول ندارد.

به گزارش حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مراسم امروز یکم تیرماه، مهدی کرباسیان با اشاره به فعال شدن دوباره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، گفت:در حال حاضر سرمایه این صندوق بسیار محدود است، اما با توجه به مصوبه سال گذشته هیات وزیران، قرار است سرمایه آن از 10 به 68 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی افزود:باید سرمایه صندوق موردنظر چند برابر شود تا به واسطه آن بتوانیم به بخش خصوصی برای توسعه معادن کوچک و متوسط کمک کنیم. به گفته کرباسیان، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، وام های بانکی پرداختی به بخش خصوصی را تضمین می کند، به نحوی که گاهی خود معادن نیز به عنوان تضمین در نظر گرفته خواهند شد.

مدیرعامل ایمیدرو ادامه داد:بر این اساس، شرکت ملی مس برای توسعه معادن کوچک و بزرگ ابراز علاقه کرده و از همین رو قرار است کاری مشترک میان این شرکت و  صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، انجام شود و تفاهم نامه امروز نیز در همین راستا است.

در ادامه احمد مرادعلی زاده رییس شرکت ملی مس نیز گفت:با توجه به تفاهم نامه شرکت ملی مس و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، فعالان بخش خصوصی می توانند با اخذ معرفی نامه از اداره صنعت و معدن استان خود (به طور خاص، کرمان و آذربایجان شرقی) از تسهیلات موردنظر بهره مند شوند؛ بر این اساس، ما در فاز اول بابت اکتشاف معادن، کمک های لازم را انجام و در صورت تایید کارشناسان مبنی وجود پتانسیل در معادن اکتشافی، برای طراحی کارخانه نیز کمک خواهیم کرد.

به گفته وی، نکته مهم اینجاست که شرکت ملی مس قرارداد تضمینی خرید محصول را با معادن مربوطه امضا می کند تا از این راه امکان توسعه آنها فراهم بیاید.
 
"بازار فولاد انحصاری نیست

اما در حاشیه مراسم امروز، مدیرعامل ایمیدرو در پاسخ به این پرسش باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه "بازار فولاد انحصاری است"، گفت:انحصار بازار فولاد را قبول ندارم.

 اظهارات کرباسیان در حالی است که هم اکنون کارگروهی در شورای رقابت، مسوول بررسی انحصار بازار فولاد است.

"ابطال مزایده آلومینیوم المهدی؟

مدیرعامل ایمیدرو درباره آخرین وضعیت واگذاری آلومینیوم المهدی هرمزال نیز گفت: شبهاتی درباره قیمت‌گذاری این شرکت در جریان مزایده وجود داشت به همین دلیل سازمان‌های نظارتی در این موضوع دخالت کردند و قرار است طبق دستور وزارت اقتصاد، شش نفر کارشناس معرفی شده توسط سازمان خصوصی‌سازی، دوباره قیمت‌گذاری انجام شده برای این شرکت را مورد بررسی قرار دهند.

به گفته کرباسیان، اگر مشخص شود تفاوت معناداری بین قیمت واقعی آلومینیوم المهدی هرمزال با قیمت کارشناسی شده آن وجود دارد، این مزایده ابطال و آلومینیوم المهدی هرمزال کماکان در اختیار دولت باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار