مضرات استفاده از زولبیا و بامیه بیش از فواید آن

کارشناس ارشد تغذیه سازمان غذا و دارو گفت: مضرات استفاده از زولبیا و بامیه بیش از فواید آن است.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از مهر،مهندس زهره پوراحمد با بیان اینکه مصرف زولبیا و بامیه فواید و مضراتی دارد، اظهار داشت: برای لحظات اول بعد از افطار به جهت اینکه دارای قندهای ساده بالایی هستند یک الی دو عدد توصیه می شود و این قندهای ساده سریع شکسته می شوند و قند خون مورد نیاز را سریع بالا می برد.

وی افزود: بر عکس فواید که مختصر است، مضرات آن بی شمار است که می توان به کالری بالای ان که منجر به افزایش وزن و ناراحتی های متعاقب آن می شود اشاره کرد. همچنین با توجه به اینکه قندهای ساده آن بالا است به همین دلیل اصلا به بیماران دیابتی و همچنین افراد عادی به جز در همان لحظات اولیه افطار توصیه نمی شود، زیرا قندهای ساده در بدن سریعا تبدیل به چربی می شود.

کارشناس ارشد تغذیه سازمان غذا و دارو با بیان اینکه زولبیا و بامیه چربی بالایی دارد اظهار داشت: این شیرینی ها درون روغن بطور غوطه ور سرخ می شوند و از همه مهمتر اینکه احتمال دارد از روغن های نامناسب برای طبخ آن استفاده شود در نتیجه به رغم اینکه چربی بالایی دارند مواد مخاطره آمیز برای سلامتی مثل پراکسید و اسیدیته نیز دارند.

پوراحمد گفت: از آنجا که معمولا نوع مصرف با مقاومت همراه خواهد بود توصیه می شود که در مصرف زولبیا و بامیه احتیاط نموده و به یک الی دو عدد در روز اکتفا نمود.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار