مدیرعامل ایران خودرو:

بزرگترین بدهکار بانکی، ما نیستیم/خودرو ارزان رنو را می آوریم

ایران خودرو و دانشگاه های امیرکبیر و شریف در حالی دیروز تفاهم نامه طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبریدی را امضا کردند که نتایج آن سه سال به بار خواهد نشست.

به گزارش خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛طبق این تفاهم نامه، طراحی و ساخت خودروهای برقی و هیبریدی با حمایت مالی ایران خودرو و توسط دانشگاه های شریف و امیرکبیر انجام می شود و سه سال دیگر اولین نمونه های این پروژه وارد بازار خواهند شد.

در حاشیه مراسم دیروز اما وزیر صنعت در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در مورد خجالت زده شدن وی (وزیر صنعت) از صف طویل خودروهای صفر کیلومتر در مقابل تعمیرگاه ها، گفت:یکی از برنامه‌هایی که در وزارت صنعت و شرکت‌های خودروساز پیگیری می‌شود، بهبود کیفیت خودروهای داخلی به حساب می آید و در این راستا برنامه‌ریزی های لازم برای ارتقای کیفیت خودروها طی سه سال آینده، انجام شده است.  

وی با بیان اینکه برنامه ارتقای کیفیت خودروهای داخلی بر اساس استانداردهای بین المللی، تدوین و تصویب شده، افزود:برای بهبود کیفیت قطعات، برنامه نوسازی در شاخه قطعه‌سازی خودرو را اجرا می‌کنیم و امیدواریم بعد از توافق هسته‌ای نیز شرکت‌های خارجی رغبت بیشتری به همکاری با قطعه‌سازان داخلی داشته باشند.

به گفته نعمت‌زاده، مسائل بین‌المللی در زمینه ارتقای کیفیت خودروها بازدارنده بوده و برخی خودروسازان مجبور به تأمین برخی قطعات از محل‌های دیگری بودند تا تولیدشان متوقف نشود.

 وی در مورد صف خودروهای صفر کیلومتر مقابل تعمیرگاه‌های شرکت خودروسازی نیز گفت: تعداد تعمیرگاه‌های مجاز و دارای صلاحیت باید افزایش یابد، زیرا نمی‌شود روزی 2 هزار و 200 دستگاه خودرو به بازار عرضه کنیم، ولی ظرفیت تعمیرگاه‌ها متناسب با این میزان تولید، رشد نکند.

اما مدیرعامل ایران خودرو نیز در حاشیه مراسم دیروز به مذاکرات اخیر این شرکت با رنوی فرانسه اشاره کرد و گفت: ایران خودرو برای تولید خودروهای کبچر و کلیو4 در ایران، با رنو مذاکره کرده و همچنین در مورد تولید خودروی بسیار ارزان‌ قیمت EN3 ، خودرویی که رنو به تازگی آن را روانه بازار هند کرده نیز مذاکره خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خودروی جدید X409 نیز اواخر امسال عرضه خواهد شد، افزود: استراتژی ما در همکاری با شرکت‌های خارجی، انتقال تکنولوژی به قطعه‌سازان داخلی و سرمایه‌گذاری است که این موارد را با رنو نیز در میان گذاشته ایم.

یکه‌زارع با بیان اینکه تمرکز ایران خودرو روی سه حوزه کیفیت، خدمات پس از فروش و توسعه محصول است، تاکید کرد: خودروی هیبریدی ایران خودرو تا سه سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید و امیدواریم در این مدت زیرساخت‌های آن نیز در سطح کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد:در همه جای دنیا دولت‌ها به خریداران خودروهای هیبریدی و برقی یارانه پرداخت می‌کنند به عنوان مثال در انگلیس در یک خودروی هیبریدی با قیمت 25 هزار پوند، دولت این کشور 12 هزار پوند آن را به عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

 یکه‌زارع در پاسخ به اینکه کدام یک از محصولات ایران خودرو تبدیل به خودروی هیبریدی خواهند شد، نیز گفت: در حال حاضر طراحی یک پلتفرم جدید در دستور کار ایران خودرو است و خودروی هیبریدی نیز روی همین پلتفرم جدید تولید خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود ایران خودرو بزرگ‌ترین شرکت بدهکار بانکی است، تاکید کرد: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد؛ وقتی به ایران خودرو آمدم، این شرکت سه هزار و 700 میلیارد تومان بدهی داشت که یک هزار و 200 میلیارد آن را تا به امروز پرداخت کرده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار