معرفی یک ایرانی در عملیات انتحاری داعش، جنگ روانی یا واقعیت؟ + عکس

داعش که طی ماه‌های اخیر شکست‌های سنگینی در جبهه‌های جنگ با نیروهای ارتش سوریه متحمل شده به جنگ روانی و تبلیغاتی با هدف تأثیرگذاری بر روحیه این نیروها روی آورده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ابنا،دو عضو انتحاری گروه تروریستی داعش روز گذشته به یک مجتمع امنیتی در شهر حسکه واقع در شمال شرقی سوریه حمله کردند.

یک گروه ناظر و یکی از ساکنان محلی در سوریه گزارش دادند که دو حمله انتحاری هماهنگ در شهر حسکه در شمال شرقی سوریه، سه شنبه دست کم ده کشته بر جای گذاشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز تایید کرد که دو اتومبیل بمب‌گذاری شده منجر به انفجارهای دوگانه‌ای در یکی از میدان‌های شهر حسکه در نزدیکی یک بیمارستان کودکان شده است ولی از ذکر جزئیات خودداری کرد.

گروه تکفیری داعش با انتشار دو عکس از عاملان انتحاری خود در حسکه که آن را «ولایت برکه» نامیده آنان را «ابوقتاده الایرانی» و «ابوالبراء البرکة» معرفی کرده است.

معرفی یک ایرانی در عملیات انتحاری داعش، جنگ روانی یا واقعیت؟ + عکس


معرفی یک ایرانی در عملیات انتحاری داعش، جنگ روانی یا واقعیت؟ + عکس


یکی از این دو عامل انتحاری با نام مستعار ابوقتاده الایرانی از سوی این گروه تروریستی معرفی شده که داعش تاکید دارد وی ایرانی است.

این برای نخستین بار است که گروه تروریستی داعش از یک ایرانی به عنوان عضو خود و عامل انتحاری نام برده است هرچند که این فرد در تصویر منتشر شده چهره خود را پوشانده و نام واقعی وی نیز منتشر نشده است.

داعش که طی ماه‌های اخیر شکست‌های سنگینی در جبهه‌های جنگ با نیروهای ارتش سوریه متحمل شده به جنگ روانی و تبلیغاتی با هدف تأثیرگذاری بر روحیه این نیروها روی آورده است و بعید نیست که معرفی یک ایرانی به عنوان عامل انتحاری داعش نیز در راستای جنگ تبلیغاتی داعشی‌ها باشد.

ضمن اینکه چندی پیش «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تاکنون آماری از پیوستن اتباع ایرانی به داعش منتشر نشده است.

همچنین «جواد جهانگیرزاده» عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفته است: اخباری که در رسانه‌ها منتشر می‌شود مبنی بر اینکه تعداد زیادی از ایرانیان به داعش پیوسته‌اند، صحت ندارد و نباید به آنها توجه کرد.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۱۰:۴۵ ۰۶ تير ۱۳۹۴
اینا همش دروغه و معلومه که داعش قدرتش ضعیف شده و میخواد جهان رو متوجه ایران کنه مخصوصا به خاطر 5 + 1 که بگه مثلا ایرانی ها هم با ما فرقی ندارند ولی توی بیشتر بیانیه هاش گفته که من علنا با شیعیان مشکل دارم چیزی که در قطیف عربستان و دیروز در کویت و دیگر جاها داره اتفاق میفته پس دوستان عزیز باور نکنید. هر کسی که یکم انسانیت در وجودش باشه از موجودی مثل داعش متنفره چه برسره به ایرانی ها عزیز که همشون از داعش و عوامل و کسانی که از اونا حمایت میکنند متنفرند. پایدار باشی وطنم. به امید روزی که زمین از حضور همچین آدمای کثیفی پاک بشه.
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر داعش
۰۶:۳۰ ۰۴ تير ۱۳۹۴
بخدا داعش به دست ایرانیا بیفتن از به دنیا اومدنشون پشیمون میشن
Iran (Islamic Republic of)
عبدی
۰۱:۳۱ ۰۴ تير ۱۳۹۴
سلام برادر خدا نگنه داعشی گیر من بیافته یه کار میکنم با دندون رگهای بدنش رو خودش با دندوناش پاره کنه تا زودتر بمیره . اونموقع معنی اشدا علی الکفار رو عملی براش کلاس میزارم . بزار بیان نزدیک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۳ تير ۱۳۹۴
پرچم ایرانی. هارو بردی بالا
روزگارشونو سیاه‌گردی سردار.همیشه از ته قلب برای شوما ارزوی سلامتی رو میکنم.دوستارچه ادمهای با محبت هستم.سلامت باشید سردار سلیمانی نوکرتم
با غیرت
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۲:۳۷ ۰۳ تير ۱۳۹۴
این داعش ها گیر ایرانی ها بیفتن از این که به وجود اومدن پشیمون میشن همه ایرانی های کل دنیا رو عشق هست خاک پای همشون هستم مخصوصا سردار سلیمانی مردی سردار .هزار تا میخوامت.باغیرت.مهربان.هرچی. بگم کم گفتم دمت گرم نوگرتم روزگار این داعشیها رو سیاه گردی نترس ادمهای مصل شوما تو ایران کم نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ارآ
۲۰:۳۱ ۰۳ تير ۱۳۹۴
آی.پی این نفهمی ک منفی میده رو نمیتونین یپدا کنین بنظرم از عوامل داعشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۳ تير ۱۳۹۴
شايد عضو گروهك منافقين بوده بردن اونجا عمليات انتحاري بره بهشت..............................!!!!!!!!!!!!!!
اين احمق هاي داعش چي فكر ميكنن انها فكر ميكنن با اين كار ميرن بهش و حوري موري از اين حرفا .............
مستقيم به جهنم..
عزراييل: به جهنم خوش اومديد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۴۹ ۰۳ تير ۱۳۹۴
ایرانی با غیرت دشمن داعشه نه عضو داعش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۳ تير ۱۳۹۴
مهم اینه که همه ایرانیان از داعش متنفرند و ممکنه چند نفر مریض روحی و روانی هم از داعش حمایت کنند.
آخرین اخبار