باشگاه خبرنگاران گزارش‌ می‌دهد؛

آنچه در ضیافت افطار رئیس جمهور با فعالان سیاسی گذشت

شب گذشته رئیس جمهور در ضیافت افطاری میزبان فعالان سیاسی کشور بود. آنچه می‎خوانید در گفت‎وگو با برخی حاضران این جلسه پیگیری شده است.

آنچه در ضیافت افطار رئیس جمهور با فعالان سیاسی گذشتبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، شب گذشته حجت‌الاسلام‎والمسلمین دکتر روحانی میزبان ضیافت افطار جمعی از فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا شد و هدف آن را رسیدن به همدلی و همزبانی احزاب و گروه‎های سیاسی عنوان کرد. 

هرچند این جلسه به منظور رسیدن به وحدت و یکپارچگی برگزار شد، گویا حواشی نیز در بر داشت که از آن جمله می‎توان به ادعای برخی رسانه‎ها در خروج حجت‌الاسلام "غلامرضا مصباحی مقدم" سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از جلسه در اعتراض به برخی اظهار نظرهای "غلامحسین کرباسچی" دبیرکل حزب کارگزاران و نبش قبر مجدد وقایع 88 در این جلسه اشاره کرد.

"علیرضا جوانمردی" عضو جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، طی اظهار نظری در این زمینه می‎گوید: من در این مراسم حضور نداشتم ولی در صحبت‌هایی که با همکاران داشتم شنیدم که کرباسچی در مراسم سخنرانی کرده‌ و درخواست حل مشکل سران فتنه را داشته‌ که موجب واکنش برخی اصولگرایان شاخص شده است. البته ترک جلسه از سوی وی اعتراضی به سخنان کرباسچی بوده و به کلیت جلسه رئیس جمهور مربوط نمی‌شود.

"غلامحسین کرباسچی" دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نیز در توضیح این مسئله می‎گوید: من ندیدم که کسی از مراسم خارج شده باشد، شاید دوستان اصولگرای ما برای نماز از جلسه خارج شده باشند.

"خامسیان" یکی از فعال سیاسی حاضر در جلسه با بیان اینکه ابتکار عملی که رئیس جمهور در دعوت از دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا انجام دادند، در راستای همدلی  و همزبانی بوده و این جلسه به نحو احسنت برگزار شد. نمایندگان هر دو جریان صحبتهای خود را مطرح کردند و اینکه گفته شود عده‎ای در اعتراض به یک سخنرانی مراسم را ترک کردند به حاشیه بردن ابتکار عمل رئیس جمهور است.

وی برگزاری چنین مراسمی در راستای وحدت بین جریانهای مختلف سیاسی، علی رغم اختلاف نظرهایی که وجود دارد را مثبت دانست و گفت: شب گذشته نمایندگانی از احزاب اصولگرا مانند آقای "حدادعادل" و "بادامچیان" نیز صحبت‌هایی را مبنی بر حفظ وحدت مطرح کردند و اینکه برخی رسانه‌ها با بیان مطالبی همچون ترک جلسه از سوی برخی، بخواهند کار به این بزرگی را زیر سوال ببرند شایسته نخواهد بود.

"نواب" عضو جامعه روحانیت مبارز نیز در اظهار نظری در این زمینه بیان داشت: بنده جلو نشسته بودم، پشت سرم را ندیدم که کسی مراسم را ترک کرده باشد. البته جریان آنطور که برخی خبرگزاری‌ها عنوان کرده‎اند درخواست آزادی سران فتنه نبوده و فقط از برخی افراد دخیل در مسائل سال 88 نام برده شد. وی ادامه می‌دهد: در مراسم دیشب آقایان "حداد عادل"، "جلالی" و "بادامچیان" از اصولگرایان و "کرباسچی"، "شیخ قدرت علیخانی" و "الهه کولایی" نیز از جریان اصلاح‎طلب صحبت کردند.

"کامران باقر لنکرانی" سخنگو جبهه پایداری نیز طی سخنان جالبی به خبرنگار ما گفت: امروز روز تعطیل است لطفا در این زمینه شنبه تماس بگیرید!

"مصطفی کواکبیان" عضو حزب مردم سالاری در اینباره اظهار بی اطلاعی می‌کند.

"مهدی کوچک زاده" درباره ضیافت افطار دکتر روحانی با فعالان سیاسی می‎گوید: من اصلا اطلاع ندارم که رئیس جمهور کی و کجا با چه کسی مراسم داشته است.

گذشته از اظهارنظرهای گوناگونی که در این زمینه مطرح شد، بسترسازی چنین فضاهایی از سوی بزرگان عرصه سیاست کار پسندیده‌ای است که می‌تواند جریان‎های فکری مختلف را منسجم‌تر کرده و در راستای منافع ملی، کشور و نظام به کار گیرد.

* گزارش از مهری حسنی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۰۵ تير ۱۳۹۴
در شهری که پورسه سواران درآن دور دور می کنند و به قول شهردار محترم 200 هزار نفر شب را با شکم گرسنه سر می کنند آقایان سیاسیون جلسه افطاری می دهد و یادشان رفته افطاری دادن در اسلام برای چه هدفی بود اگر میخواستید دور هم جمع شوید تا به اصطلاح مشکل کشور را حل کنید دیگر چه نیازی به خرج کردن اضافه از جیب (شاید جیب مردم ) همه را در پاستور یا مجلس یا جایی که برای مردم و خودتان خرج اضافه نتراشد
با این حرکات شما از پورشه سواران چه توقعی دارید انان که به غیر از شناسنامه هایشان از سر تا پا غربی هستند و از پول دلالی هایشان جه در بازار میوه و یا واردات یا .... به ثروت باد آورده رسیدند و بدون دادن یک ریال مالیات همه را خرج کالای خارجی کرده و سوز به دل مردم فقیر می گذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۵ تير ۱۳۹۴
اگر چنین جلسه ای توسط یک رئیس جمهور اصولگرا برگزار میشد آقایان اصلاحات حضور نمیافتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۴ تير ۱۳۹۴
در حالی که بیشتر مردم سفره افطارشان خالی است ولی اینها.................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۴ تير ۱۳۹۴
چرا اصول گرایان در این مجلس در برابر سخنان فتنه گرانه این فتنه گر سکوت اختیار کرده اند . ایا سکوت انان همراهی با دشمنان محسوب نمی شود ؟ چرا ولی فقیه زمان را تنها می گذارید ؟ ما این داستان غم انگیز را به که بگوئیم و از چه کسی چاره بجوئیم جز مولایمان اقا امام زمان . باشد که خداوند فرجی کند .
Iran (Islamic Republic of)
کاظمی
۲۱:۵۴ ۰۴ تير ۱۳۹۴
سلم لم سالمکم حرب لمن حاربکم خامنه ای . وجود این مراسم ها فقط یک فایده دارد و ان باطن کثیف فتنه گران بیشتر ظاهر و دوستان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی شناخته خواهند شد .
Iran (Islamic Republic of)
بیننده
۲۰:۴۱ ۰۴ تير ۱۳۹۴
این جلسه هدف و نیت خوب و ثوابی نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۴ تير ۱۳۹۴
خداوند این ضیافت را از ایشان قبول کند ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۴ تير ۱۳۹۴
به نحو احسن، نه احسنت؛ بی سواد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ایمان
۱۶:۲۷ ۰۴ تير ۱۳۹۴
امیدوارم شاهد روزی باشیم که اصولگرایان به این نتیجه برسند نظرات مخالف داشتن دلیل بر بد بودن افراد نیست.
تشکر از کار پسندیده رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۴ ۰۴ تير ۱۳۹۴
از ضیافت افطاری وسفره افطار هم عکس بگذار ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۴ تير ۱۳۹۴
پول این مراسمات از کجا تامین میشود؟ !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۴ تير ۱۳۹۴
از هدفمندی یارانه ها با شیب ملایم
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۷:۲۳ ۰۴ تير ۱۳۹۴
از پول سپرده گذارهای بیچاره میزان
آخرین اخبار