تبریزی‌ها همچنان به دنبال احقاق حق خود؛

بازنگری اتفاقات دیدار تیم‌های تراکتورسازی و نفت تهران + مصاحبه‌ها

همان طور که نظاره گر هستیم هنوز در فضای مجازی بحث رسیدگی به اتفاقات دیدار تیم‌های تراکتورسازی و نفت تهران پا برجاست، از همین رو در این گزارش بار دیگر به این مسئله پرداختیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران دیدار دو تیم تراکتورسازی و نفت تهران در هفته سی ام لیگ چهاردهم برگزار شد و هر دو تیم برای قهرمانی به میدان رفتند .از آنجایی که این دو تیم وضعیت قابل قبولی در جدول داشتند هر کدام برای بدست آوردن جام لیگ چهاردهم سخت کوشیدند تا برنده میدان شوند.

اما برخی از موضوعات باعث شد که این دو تیم از رسیدن به قهرمانی باز بمانند.

حواشی زیادی در دیدار تیم های تراکتورسازی و نفت تهران رخ داد و تمامی این مسائل باعث شد تا مسولان فوتبال در خصوص این مساله اظهار نظر کنند.

در دقایق پایانی این بازی حواشی هایی از جمله قطع برق ورزشگاه و نبود وسایل ارتباطی و از طرفی دیگر اطلاعات نادرست به نیمکت تراکتورسازی سبب شد برخی مسائل و حواشی پیش بیاید و نتیجه بازی را تغییر دهد.

این طور که شنیده می‌شود اطلاعات نادرست از سوی برخی افراد به نیمکت تراکتوری ها باعث شد که این دو تیم در دقایق پایانی بازی نتواند به قهرمانی برسد و تیم نفت تهران نیز در بین موضوعات پیش آمده مات و مبهوت بود و هر یک از دو تیم فکر میکردند که برنده میدان هستند و حتی تیم نفت تهران با توجه به مسائل پیش آمده نیز نگران نتیجه پایانی بازی بود.

از طرفی دیگر تراکتوری ها خود را برنده میدان ميدانستند و در دقایق آخر بازی را ساکن نگه داشته بودند تا جام را از آن خود کنند، اما در نهایت این حواشی و رفتن جام به سپاهان باعث شد سرنوشت این دو تیم دچار تغییراتی شود.

همان طور که مسولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرده بودند بهترین جام برای تراکتوری ها به تبریز برده شده بود و مسولان زیادی برای پیروزی این تیم راهی تبریز شده بودند اما در نهایت برخی مسائل جام را از آن سپاهانی ها کرد به همین دلیل مسولان تراکتورسازی برای رسیدگی به وضعیت مسائل رخ داده و از اینکه جام از دستان آنها خارج شده بود دست به هر کاری زدند تا موضوعات را بررسی کنند و هر طور شده به جام برسند.

تراکتوری ها بیشتر فغانی را به خاطر اخراج اندرانیک تیموریان مقصر مي‌دانستند و از همین رو برای پیگیری کارهایشان از وزیر ورزش و وزارت ورزش و جوانان ، سجادی معاون وزیر ورزش و حسنی خو و همچنین ریاست محترم جمهوری درخواست کردند برای رسیدگی به برخی از امورات راهی تبریز شوند و اتفاقات پیش آمده را مورد بررسی های لازم قرار دهند.
 
هچنین گوینده ورزشگاه نیز گفته می‌شد یکی از عاملان ایجاد حواشی بود.

انقدر حواشی این دیدار زیاد شده بود که مسولان مربوطه پیگیری رسیدگی به این وضعیت شدند و حتی وزیر ورزش و جوانان نیز دستور رسیدگی به اتفاقات تیم های تراکتورسازی و نفت تهران را صادر کرد و با توجه به رسیدگی مسولان در نهایت بیانیه ای در خصوص این حواشی از سوی مسولان مربوطه صادر شد و پرونده این دیدار پیگیری و بررسی شد.

این طور که به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان تمام اتفاقات بوجود آمده را مورد بررسی قرار می‌دهند و بیانیه ای 9 بندی در خصوص این مسئله صادر می کنند:

فدراسیون فوتبال نتایج بررسی های خود پیرامون حوادث تلخ ورزشگاه تبریز را به شرخ ذیل اعلام کرد:
 
۱- برکناری رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ( حسین عسگری )
۲- محرومیت داور بازی تا اطلاع ثانوی (علیرضا فغانی )
۳- محرومیت ناظر سازمان لیگ تا اطلاع ثانوی ( حسین شمس )
۴- تذکر کتبی و توبیخ با درج پرونده برای مسئول برگزاری مسابقه
۵- تذکر کتبی و توبیخ کتبی مسئول روابط عمومی سازمان لیگ
۶- محرومیت گوینده ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز تا اطلاع ثانوی
۷- تذکر کتبی و توبیخ با درج پرونده برای هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی به دلیل بروز مشکلات در زمان برگزاری مسابقه، خرابی اسکوبورد ورزشگاه، عدم نظارت مناسب بر گوینده ورزشگاه، اطلاع رسانی نادرست درخصوص نتیجه بازی همزمان
۸- به مسئولان تراکتورسازی توصیه کرده اند نسبت به موارد زیر اقدام کنند:
محرومیت و جریمه برای مدیر رسانه ای باشگاه تراکتورسازی، کمک مربی و بررسی همه جانبه در خصوص عملکرد مدیریتی تیم تراکتورسازی
۹ – تشکر از مدیریت بحران توسط نیروی انتظامی مستقر در ورزشگاه.
 
انتشار نتایج این بررسی موجی از اعتراض در میان هواداران تیم تراکتورسازی و همچنین تعدادی از مسئولان استانی را برانگیخت.

بررسی اتفاقات دیدار تیم های تراکتورسازی و نفت تهران + مصاحبه

 واکنش باشگاه به احکام صادرشده از سوی فدراسیون فوتبال

اعضای هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی موضع خود را در خصوص بیانیه صادر شده دیدار پایانی لیگ سیزدهم اعلام خواهند کرد ، طبق تصمیم گیری انجام شده هیئت مدیره باشگاه جلسه فوق العاده ای برگزار و در خصوص احکام صادر شده از سوی فدراسیون فوتبال اعلام موضع خواهد کرد .
 
طبق گفته مدیرعامل باشگاه این بیانیه به حضور وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران نیز ارسال خواهد شد.

با توجه به واکنش باشگاه تراکتورسازی مسئولان این باشگاه در جوابیه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان بیانیه‌ای 4 بندی صادر کردند:

در این بیانیه آمده است:
 
در روزهای گذشته کمیته حقیقت یاب اتفاقات ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز در دیدار پایانی لیگ چهاردهم بیانیه ای ۹ بندی را در توجیه اتفاقات تلخ دیدار تیم های تراکتورسازی و نفت منتشر کرد که همه یادها را سوی بیت معروف« گنه کرد در بلخ آهنگری ، به شوشتر زدند گردن مسگری » برد، بیانیه ای که عدالت نقش کم رنگ صحنه نگارش این توجیه نامه بود.
 
در ادامه این بیانیه آمده است که اعلام این نتیجه یک پیام بسیار مهم به فوتبال دوستان داشت آن هم اذعان به اشتباه، اذعان به اشتباهی که سرنوشت قهرمان لیگ چهاردهم را تغییر داد و سرمایه های مادی و معنوی زیادی را در باشگاه تراکتورسازی سوزاند، سرمایه هایی که برای تحقق رویاهای یک ملت هزینه شده بود.
 
در ادامه این بیانیه آمده است : تراکتور هم اکنون باشگاهی است که رییس جمهور ایران اسلامی آن را متعلق به کل ایران و وزیر ورزش آن را ذخیره ملی و تیمی بزرگ می دانند، تراکتور هم اکنون یک سرمایه ملی است و باید برای حفظ آن کوشید.
 
روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی با اشاره به جلسه اخیر اعضای هیات مدیره باشگاه، اعلام کرده است: هیات مدیره بیانیه ای را در چهار بند به شرح زیر تنظیم و خواستار احقاق حقوق از دست رفته تیم شد:
 
۱ – فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به عنوان متصدیان اصلی برگزاری مسابقات لیگ برتر با عنایت به خسارت های مادی و معنوی که به هواداران و باشگاه تراکتورسازی وارد کرده اند باید رسما ‘از هواداران این باشگاه عذر خواهی کنند و با توجه به اینکه خود نیز در بیانیه منتشره به نقش پررنگ سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در حوادث اخیر اذعان داشته اند بایدخسارت های مادی و معنوی وارده و اشتباهات خود را جبران کنند.
 
۲- بر اساس بیانیه منتشره که در آن محکومیت های عاملین قطعی نبوده، باید مسئولین مربوطه نسبت به صدور حکم نهایی و قطعی اقدام کنند تا بلکه ذره ای از خسارت های معنوی وارده به پیکره هواداران تیم فوتبال این باشگاه و جامعه فوتبال کشور جبران شود زیرا اتفاقات جمعه تلخ لیگ برتر تنها دل تراکتوردوستان را به رنج نیاورد، بلکه تمامی عاشقان حقیقی فوتبال را رنجیده خاطر کرد.
 
۳- از استاندار ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران اجرایی اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال و دیگر مسئولین آذربایجان شرقی مجدانه خواستاریم تا حصول نتیجه نهایی در جهت تحقق عدالت پیگیر امر باشند و در مقابل تضییع حقوق مادی و معنوی از دست رفته باشگاه تراکتورسازی کوتاه نیایند چراکه وزیر ورزش به صراحت گفت : اگر حقی ضایع شده باشد باید برگردد و تصمیم عادلانه گرفته شود.
 
۴- از رییس جمهوری مجدانه می خواهیم تا حصول نتیجه قطعی پیگیر اتفاقات تلخ ورزشگاه یادگار امام (ره) باشد و نسبت به جبران زیان های مادی و معنوی وارده به باشگاه تراکتورسازی اقدام کند و با تکیه به صحبت های خود که « دیگر تراکتورسازی تعلق به شما مردم آذربایجان ندارد بلکه متعلق به ایران است، تیمی که آرزوی قهرمانی آن را در مسابقات آسیایی داریم» ، از این تیم به طور کامل حمایت کند.

در پایان این بیانیه آمده است: هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی با وجود نامهربانی های صورت گرفته مجدانه پیگیر احقاق حقوق از دست رفته باشگاه است و برای آماده سازی تیمی قدرتمند کمر همت را بسته تا تیمی در خور نام تراکتورسازی و هواداران پرشمار آن روانه مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا کند و برای قهرمانی در رقابت ها مردانه بجنگد و به حق مسلم خود که شایسته رسیدنش بود، دست پیدا کند.


صحبت های شروین اسبقیان مدیر کل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت اتفاقات دیدار دو تیم تراکتورسازی و نفت تهران

بررسی اتفاقات دیدار تیم های تراکتورسازی و نفت تهران + مصاحبه
 
وزیر ورزش و جوانان شخصا برای رسیدگی به وضعیت اتفاقات به تبریز آمدند و در خصوص این مساله بررسی های لازم صورت گرفت و در نهایت در مورد اتفاقات تصمیم گیری شد.

وی بیان کرد :به طور کلی وزیر ورزش و جوانان بعد از دستور ریاست جمهوری به تبریز آمد و جلسه ای در این خصوص برگزار شد و استاندار نیز پیگیری های جدی را انجام داد و در نهایت تصمیمات لازم اتخاذ گردید و نتیجه نهایی اعلام و طبق بیانیه ای صادر شد.

دارا غزنوی عضو هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی نیز در مورد وایق پیش آمده چنین گفت:

با توجه به اتفاقات پیش امده فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده دیدار تیم های تراکتورسازی و نفت تهران بیانیه ای را صادر کرد که بیانیه صادر شده در بیست و چهارم خرداد ماه مورد قبول هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی واقع نشد چرا که این بیانیه قطعیت نداشت و از طرفی دیگرلازم الاجرا نبود و باید بگویم که در یکی از بندها که عنوان محروم تا اطلاع ثانوی مطرح شده بود زمان این محرومیت نامشخص بود و اصلا معلوم نبود که محرومیت تا اطلاع ثانوی یک ساعت یا یک ماه یا یک سال بود.
 
وی بیان کرد:باشگاه تراکتورسازی طی بیانیه ای چهار بندی پاسخ لازم را صادر کرد و حتی نامه ای خدمت وزیر محترم ورزش و جوانان ارائه کردیم و خواستار پیگیری موضوع شدیم تا در هر صورت حقی از کسی ضایع نشود و مسله بدون رسیدگی مختومه نگردد .

عضو هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی عنوان کرد :از طرفی دیگر سه نماینده از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز شکایت لازم را انجام داده اند و پرونده در کمیسیون ورزش ارائه شده و خواهش کردیم تا این مساله پیگیری شود و امیدواریم طبق تقاضایی که کردیم.
 
گفتنی است دیدار تیم‌های تراکتورسازی و نفت تهران با نتیجه ۳ بر ۳ خاتمه یافت تا تیم سپاهان برای پنجمین بار قهرمان لیگ برتر باشگاه های ایران شود.
 
به دنبال اتفاقات ناگوار این دیدار، وزیر ورزش و جوانان، رییس فدراسیون فوتبال به همراه استاندار و مسئولان ورزشی آذربایجان شرقی جلساتی را در تبریز برگزار کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۵۸ ۰۵ تير ۱۳۹۴
سلام دیگه گوشمون از وعده ها پر شده بعدا این پیگیری ها فراموش میشه.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۴
چرا همه ميخوان بگن حق تراكتور؟!همه ايران بازي رو نگاه ميكردن ديدن نفت چطور حمله ميكرد آخربازي وتراكتور فقط دفاع كرد،مقصر سپاهان بود كه تراكتور با ده نفر دفاع ميكرد چرا بازي خودشان را نكردن تا پايان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۷ ۰۵ تير ۱۳۹۴
سلام، احقاق کدوم حقوق? نکنه میخوان با زور قهرمانیو پس بگیرن!!! من که بودم تراکتور رو به لیگ یک میفرستادم ....شورشو در اوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۴
تحریم لیگ تااحقاق به حق حق تراخنور
Iran (Islamic Republic of)
سعبد
۱۴:۱۱ ۰۵ تير ۱۳۹۴
واقعا باید تاسف خورد که به این راحتی حق ملتی خورده میشه و هیچ اقدامی هم برای جبرانش انجام نمیشه
آخرین اخبار