رئیس انجمن جراحان ارتوپدی:

درمان شکستگی‌ها باید همراه با آخرین متدها و آخرین امکانات باشد

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی با بیان اینكه شکستگی های لگن ممکن است همراه با درگیری احشاء دیگر باشد گفت : درمان شکستگی ها باید همراه با آخرین متدها و آخرین امکانات باشد .

دکتر غلامعلی عکاشه رئیس انجمن جراحان ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه شکستگی های ترومای لگن معمولا در حوادث شدید تصادفی یا طبیعی مانند زلزله یا سقوط ایجاد می شود گفت : شکستگی هایی لگن ممکن است همراه با درگیری احشاء دیگر باشد .

وی با اشاره به اینکه شکستگی های لگن شاید تنها بخشی باشد که تمام جراحان شامل جراح عمومی ، گوارش ، اورولوژی و مهمتر از همه ارتوپدی در چهارچوب آن قرار دارند افزود : به همین دلیل برای درمان یک ترومای لگن باید حضور تمام این عوامل در کنار هم باشند .

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ادامه داد : معمولا مریض های همراه با ترومای لگن دارای خونریزی فراوان با علائم افت فشار خون و مسائل جانبی خطرناک هستند که از همان لحظه اول باید برنامه علمی و صحیح انجام شود .

وی با بیان اینکه در این موارد بیشترین نقش را بعد از عوامل عروقی ، ارتوپدی دارد اظهار کرد : چرا که هر اقدامی که در داخل محفظه بسته لگنی انجام شود باید با یک ثابت کردن چهارچوب محفظه لگن باشد که همان لحظات اول این ثابت کردن یا بی حرکت کردن مهره انجام می شود و در مراحل بعد ثابت کردم محل شکستگی و اقدامات آینده ساز برای سلامتی بیمار انجام می شود.

دکتر عکاشه در پایان با اشاره به اینکه از آنجایی که بد جوش خوردن استخوان لگن میتواند عوارض بعدی بیمار را افزایش دهد خاطرنشان کرد : درمان شکستگی ها باید همراه با آخرین متدها و آخرین امکانات باشد .




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار