محکومیت حملات تروریستی فرانسه، کویت و تونس از سوی کشورهای مختلف جهان

مقامات و نهادهای مختلف کشورهای جهان حملات خونبار روز گذشته در فرانسه، کویت و تونس را به شدت محکوم کردند.

محکومیت حملات تروریستی فرانسه، کویت و تونس از سوی کشو‌ر‌های مختلف جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس،
" بان کی مون،" دبیر کل سازمان ملل، حملات روز جمعه در تونس ،کویت و فرانسه را محکوم کرد.

"فرحان حق،"سخنگوی بان کی مون، گفت: دبیر کل به شدیدترین صورت حملات تروریستی امروز در تونس،کویت و فرانسه را محکوم می‌کند و عوامل این حملات خشونت بار باید هر چه سریعتر به دست عدالت سپرده شوند.

"فیلیپ هموند،" وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به حملات تروریستی در کشورهای  فرانسه، کویت و تونس گفت: تیم کنسولی ما  در عرصه میدانی حضور دارد. ما دو تیم واکنش سریع داریم که امشب به آنجا می روند. ما با مقامات تونس کار می کنیم تا پی ببریم که آنها چه می کنند.

پادشاه عربستان سعودی روز جمعه حمله تروریستی نزدیک شهر لیون فرانسه را محکوم کرد.

در پی انفجار در لیون فرانسه ملک "سلمان بن عبدالعزیز" با ارسال پیامی به "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهوری فرانسه، این حادثه تروریستی را محکوم کرد . وی ابراز امیدواری کرد که تلاش های بین المللی برای مبارزه با تروریسم  افزایش یابد

وزارت امور خارجه الجزایر با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله یک گروه تروریستی به هتل گردشگران خارجی در شهر سوسه تونس، همبستگی خود را با دولت و مردم تونس اعلام کرد. 

در بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر تاکید شده است:" الجزایر به شدت این تجاوز تروریستی بزدلانه را محکوم و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی می کند."

الازهر مصر روز جمعه حملات تروریستی در تونس، فرانسه و کویت را به شدت محکوم کرد.

الازهر در بیانیه ای، حمله تروریستی به هتلی در شهر سوسه تونس را که در آن 37 نفر کشته شدند، "اقدامی منزجر کننده و نقض آشکار ارزش های انسانی و دینی" خواند.

وزارت امور خارجه مغرب نیز  با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه در شهر سوسه تونس، همبستگی خود را با دولت و ملت تونس اعلام کرد.

"فدریکا موگرینی،" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز گفت : حملات تروریستی، اروپا و کشورهای عربی را هدف قرار داد و لازم است دوطرف بیش از گذشته در برابر تروریسم با یکدیگر متحد شوند. 


"آنگلا مرکل،" صدر اعظم آلمان، روز جمعه پس از حملات تروریستی در فرانسه ، تونس و کویت ، گفت: تروریسم پدیده جهانی است  و محدود به مکان  و زمان خاصی نیست و جامعه جهانی باید با این پدیده فراگیر به صورت قاطعانه  برخورد کند .

"رجب طیب اردوغان" نیز با انتشار بیانیه ای در پایگاه اجتماعی ریاست جمهوری ترکیه ضمن محکومیت حملات تروریستی دیروز در کویت و تونس  گفت:"با توجه به اینکه عاملان این دو حمله ، صلح و ثبات در کویت و تونس و شعله ور کردن آتش خشونت های مذهبی درکویت را هدف قرار گرفته اند،  اهمیت همکاری بین المللی و منطقه ای در زمینه مبارزه با تروریسم  بیشتر نمایان می شود و این همکاری ها باید افزایش یابد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار