ارتش ترکیه با درخواست دولت برای دخالت گسترده در سوریه مخالف است

منابع رسمی در ترکیه اعلام کردند دولت مایل به مداخله فعالانه تر و گسترده تر ارتش برای حمایت از مخالفان سوری و تروریستها است ولی ارتش ترکیه با چنین اقدامی مخالف است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان از آنکارا، به گفته این منابع، دولت ترکیه مایل است ارتش برای حمایت از ارتش آزاد سوریه در برابر دولت سوریه و نیروهای کرد و تکفیری های مستقر در خاک سوریه، فعالانه‌تر عمل کند ولی ارتش ترکیه با چنین اقدامی مخالف است . در حالی که ترکیه به سمت تشکیل دولت ائتلافی جدید پیش می رود، ارتش به دنبال وقت کشی است.
این منابع که خواستند نامشان فاش نشود به روزنامه حریت گفتند پشتیبانی فعالانه که دولت احمد داود اوغلو به دنبال دریافت آن از ارتش ترکیه است شامل حملات توپخانه ای طولانی مدت (نه فقط به عنوان حرکتی انتقام جویانه) به مواضع گروه داعش در سوریه و اجرای عملیات هوایی و ورود نیروی زمینی به سوریه برای تامین امنیت نوار مرزی با ترکیه است. یکی از این منابع به لزوم جلوگیری از وقوع درگیری های بیشتر بین داعش و نیروهای کرد به فرماندهی حزب اتحاد دموکراتیک اشاره کرد تا اتحاد دموکراتیک نتواند کنترل کامل نوار مرزی سوریه با ترکیه را به دست بگیرد و منطقه ای امن در سوریه برای جلوگیری از ورود موج جدید آوارگان به ترکیه ایجاد شود.
ژنرال نجدت اوزیل رئیس ستاد ارتش ترکیه اجرای دستور دولت ترکیه با امضای داود اوغلو را به تاخیر انداخت و حقوق بین الملل و مسائل سیاسی و نامعلوم بودن واکنش های بشار اسد رئیس جمهور سوریه و متحدانش روسیه و ایران و همچنین آمریکا را بهانه کرد.
دولت ترکیه برای متقاعد کردن ارتش به قبول طرح هایش در حال مذاکره است. شایان ذکر است ترکیه در ائتلاف بین المللی و عربی به فرماندهی آمریکا که با داعش در عراق و سوریه مقابله می کند مشارکت ندارد و پیوستن به این ائتلاف را به تحقق چهار شرط مشروط کرده است که شامل ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه، ایجاد منطقه امن، آموزش مخالفان سوری و مسلح کردن آنها، و اجرای عملیات برضد نظام سوریه می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۶:۵۳ ۰۷ تير ۱۳۹۴
غیرتون کجا رفته مگه یادتون رفته که اسراییل چطور شهروندان تون برای کمک به فلسطین چطور کشتن خطر واقعی اسراییله نه بشار اسد عقلتون کجا رفته یا به شما وعده سر خرمن داده شاید رییس جمهورتان ان ویلا 1000 اتاق را از خون مردم سوری ساخته ..........................................................؟
United States of America
alireza
۱۵:۰۸ ۰۷ تير ۱۳۹۴
داووداوغلو که عروسک خیمه شب بازی اردوغان داعشی ه که تورویای امپراتوری عثمانی سیر می کنه, وخداراشکرکه حداقل ارتش سکولارترکیه بیشترازدولت ضداسلام ترکیه,منطق حالیشه...!
آخرین اخبار