مانوئل والس: فرانسه با اسلام سر جنگ ندارد

نخست وزیر فرانسه مدعی شد این کشور با اسلام دشمنی ندارد و از حقوق مسلمانان حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی آی 24؛ "مانوئل والس،" نخست وزیر فرانسه، ضمن اعلام حمایت از حقوق مسلمانان در سراسر جهان مدعی شد: پاریس حقوق مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان فرانسه را محترم می‌شمارد. ما با اسلام سر جنگ نداریم. ما حامی مسلمانانی هستیم که به ارزش‌های انسانی در جهان احترام می‌گذارند، نه آن دسته از گروه‌های افراطی که با دیدگاهی بسته و تاریک به دیگران صدمه وارد می‌کنند.

نخست وزیر فرانسه در ادامه افزود: پس از مسیحیت، دومین دین غالب در فرانسه اسلام است. متاسفانه به دنبال حادثه تروریستی دفتر مجله "شارلی ابدو" و حادثه اخیر در حومه لیون، شهروندان فرانسوی دیدگاهی آمیخته با ترس نسبت به هم‌وطنان مسلمان خود پیدا کرده‌اند. این تفرقه و دو دستگی موجب تضعیف قدرت داخلی ما خواهد شد، به همین دلیل از همه هم‌وطنان فرانسوی با ادیان مختلف دعوت می‌کنم با حفظ وحدت و یکپارچگی برای بالا بردن سطح امنیت کشور به ما کمک کنند.

"مانوئل والس" پیش از این نیز اعلام کرده بود: فرانسه در حال جنگ با تروریسم‌ و اسلام‌گرایی افراطی است. فرانسه با یک دین نمی‌جنگد. فرانسه با اسلام و مسلمانان در حال جنگ نیست … فرانسه از تمام شهروندانش محافظت می‌کند، چه آنهایی که به دینی اعتقاد دارند و چه آنهایی که فاقد دین هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار