جب بوش:

اجرای قوانین سختگیرانه در حوزه سلاح مانع از خشونت نمی شود

فرماندار سابق ایالت فلوریدا مدعی شد قوانین سختگیرانه راه حل مقابله با خشونت سلاح نیست.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، جب بوش – فرماندار سابق ایالت فلوریدا – اظهار داشت اجرای قوانین سخت گیرانه در حوزه سلاح گرم مانع از وقوع حوادث دلخراش تیراندازی نشده است؛همانطور که در حادثه تیراندازی کارولینای جنوبی وجود چنین قوانینی مانع از مرگ افراد نشد. 

جب بوش -- نامزد اصلی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا -- در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: "فلوریدا یک ایالت حامی مالکیت سلاح گرم است؛ اما خشونت سلاح در این ایالت کاهش یافته است."  

وی با تعریف از سوابق کاری خود در زمان فرمانداری فلوریدا گفت در عین حال که امنیت را در سطح ایالت فلوریدا افزایش داد، از اصلاحیه دوم قانون اساسی آمریکا که همان حق مالکیت سلاح است نیز به خوبی دفاع کرد. 

در پی قتل 9 سیاه پوست در کلیسای تاریخی چارلستون در کارولینای جنوبی، باراک اوباما دوباره بر ضرورت اعمال قوانین سخت گیرانه در حوزه سلاح گرم تاکید کرد. 

وی روز جمعه در مراسم یادبود قربانیان تازه ترین حادثه دلخراش تیراندازی در آمریکا گفت: "مردم آمریکا مدت ها است که چشمان خود را به روی وقایع تلخی که نتیجه خشونت سلاح گرم است بسته اند."

وقوع حادثه مرگبار تیراندازی 2012 (1391) در یک دبستان ایالت کنتیکت اوباما را بر آن داشت قوانین سخت گیرانه ای را در حوزه سلاح گرم وضع کند. اما به دلیل امتناع سنا از پذیرش قوانینی که حمایت رئیس جمهور آمریکا را با خود داشت این موضوع مختومه شد. 

سالانه بیش از 30000 نفر در آمریکا به دلیل وقوع حوادث تیراندازی کشته می شوند. میانگین روزانه مرگ هایی که در آمریکا به دلیل وقوع حوادث تیراندازی رخ می دهند 87 مورد تخمین زده شده است. میانگین روزانه افرادی که به همین دلیل مجروح می شوند نیز 183 مورد گزارش شده است. سالانه 4 و نیم میلیون سلاح گرم در آمریکا به ارزش 2 تا 3 میلیارد دلار فروخته می شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار