اضافه وزن ناخواسته، سوغات پرخوری در افطار و سحر ماه رمضان

یک متخصص تغذیه گفت: در وعده سحر و افطار چنانچه افراد بدون توجه به وضع جسمانی خود غذا بخورند، چهار تا پنج کیلوگرم اضافه وزن خواهند شد.

پیام فرهبخش‌ متخصص تغذیه در خصوص پرخوری و مصرف بیش از حد افطاری در ماه مبارک رمضان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: برخی افراد روزه‌دار بر این عقیده هستند که چون مدت زمان بین وعده سحر تا افطار طولانی است باید مواد غذایی خیلی زیادی را در وعده سحری استفاده کنند که تا وعده افطار کمتر دچار گرسنگی شوند در صورتی که میزان مصرف باید به همان میزان در روزهایی غیر از روزهای ماه مبارک رمضان باشد.
 
وی افزود: این افراد با پرخوری نه تنها به این مصرف کاذب نمی‌رسد بلکه دچار عوارضی همچون دل درد، نفخ و بی‌حالی خواهند شد و هم احتمال دارد پس از اتمام ماه رمضان دچار اضافه وزن در حدود چهار الی پنج کیلوگرم اضافه وزن هم شوند. 

این متخصص تغذیه تصریح کرد: مصرف میان وعده‌های پرچرب و انرژی زا نظیر زولبیا و بامیه که در این ماه به خاطر وجود اسید چرب ترانس زیاد خطرناک می‌‌باشد چرا که در تهیه آن از شکر و روغن آن هم به مقدار بسیار زیاد استفاده می‌شود.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ خان
۱۷:۰۷ ۰۸ تير ۱۳۹۴
والله من در ماه رمضان بیشتر از هنوانه طالبی و خربزه استفاده میکنم و مصرفی غذاهایم را کاهش دادم و به همین خاطر نه گشنگی و نه تشنگی احساس میکنم و وزنم هم افزایش نه بلکه کاهش هم پیدا میکنه توصیه میکنم بیشتر از میوه جات استفاده کنید .شبم موقع افطاری کمتر میل به خوردن غدا دارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۸ تير ۱۳۹۴
باور کنید من از حالا اضافه وزن گرفتم !یعنی ده روزه!از بس میترسم روزها گشنم بشه شبها تا جایی که بتوانم! میخورم!التماس دعا!
آخرین اخبار