ردپای بهروز وثوقی در سینما فرهنگ / قبض هایی كه جا ماندند!

این روزها مساله جالبی به گوش می رسد و آن هم ردپایی است كه از این بازیگر قبل از انقلاب و مالك سابق سینما فرهنگ باقی مانده است و آن هم قبوض آب و برقی است كه هنوز به نام خلیل وثوقی یا همان بهروز وثوقی صادر می شود!

حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ خریدن سالن های سینما توسط بازیگران یكی از اعمال رایجی بود كه از گذشته و در بین تاریخ سینما هم می توان آن را دید. سیلورسیتی یا همان سینما فرهنگ امروزی روزگاری توسط مهدی میثاقیه تاسیس شد و در سال 1348 بهروز وثوقی بازیگر قبل از انقلاب كه اكنون در آمریكا بسر می برد آن را خرید و پیش از آنكه از كشور خارج شود آن را به وزارت فرهنگ و هنر فروخت. 

نكته ای كه وجود دارد این است كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نام بیشتر اماكنی كه در دوران حكومت پهلوی مصادره شده بود تغییر پیدا كرد و نام سینما سیلورسیتی هم به سینما فرهنگ تغییر یافت ، اما این فقط یك جابجایی در نام بود. این روزها مساله جالبی به گوش می رسد و آن هم ردپایی است كه از این بازیگر قبل از انقلاب و مالك سابق سینما فرهنگ باقی مانده است و آن هم قبوض آب و برقی است كه هنوز به نام خلیل وثوقی یا همان بهروز وثوقی صادر می شود!

این موضوعی است كه احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در یكی از تهرانگردی های خود كه در منطقه سه تهران صورت می گرفت به آن اشاره و از آن اظهار تعجب كرد. مشخص نیست كه بر اساس چه مالكیتی و چطور این اتفاق رخ داده است كه حتی پس از گذشت حدود نیم قرن از واگذاری این سالن به وزارت فرهنگ و هنر هنوز این قبوض با نام مالك قبلی صادر می شود و سازمانهای مربوطه هم هیچ اقدامی نمی كنند !

عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه تهرانگردان پس از منزل شهید بهشتی، راهی سینما فرهنگ شدند و پس از صرف افطار در این سینما، از بخش های مختلف آن بازدید کردند. مسجد جامعی در این بازدید گفت: سینما فرهنگ از سال 48 توسط خلیل وثوقی افتتاح شد و در سال 54 توسط وزارت فرهنگ آن موقع به قیمت 9 میلیون تومان، خریداری شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب این سینما یک سال بسته بود و از سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر، تا دوره بیستم آن، پس از آنکه یک سالن به سینما اضافه شد، در اختیار این رویداد هنری قرار گرفت و امروز نیز زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی فارابی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، در پایان بازدید از این سینما و پس از حضور در سالن های پر از جمعیت سینما فرهنگ، به نکته ای جالب اشاره و عنوان کرد: یکی از نکات جالبی که در این بازدید شنیدیم این است که هنوز قبض های آب و برقی که برای سینما می‌آید، به نام خلیل وثوقی است که پس از گذشت نیم قرن، در نوع خود جالب است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
یک ایرانی هرجاباشه یه ایرانی وهموطن ماانشاالله که یک روزهمه درصلح وآرامش ودروطن خودشون باشندوازافراط گرایی تحت هرعنوان جلوگیری شود
United States of America
پیمان
۰۳:۱۲ ۱۳ تير ۱۳۹۴
چرا باید اسم بهروز وثوقی این همه ترسناک باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۸ تير ۱۳۹۴
این اهمالکاری عمدی است یاغیرعمد؟