عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس:

بورس مسکن در آینده نزدیک تشکیل می‌شود

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت : در آینده‌ای نزدیک از مدیریت بازار عرضه و تقاضا و در نتیجه کاهش سودهای غیرمتعارف برخی فعالان بازار مسکن خبر داد.

به گزارش حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی،محمدرضا پورابراهیمی در خصوص راه‌اندازی بورس مسکن، اظهار داشت: پیش از این در بحث بورس کالا گزارشی ارایه شده بود که بتوان در زیرمجموعه این بورس، بحث خرید و فروش املاک و مسکن نیز مطرح شود، لذا شورای عالی بورس طراحی بورس تخصصی با مکانیزم‌های بازار سرمایه در زمینه خرید و فروش املاک و مستغلات را در دستور کار خود قرار داد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار یادآور شد: راه اندازی چنین بازار سرمایه‌ای می‌تواند هم شفافیت قیمت را در پی داشته باشد و هم تعادل عرضه و تقاضای مسکن را مدیریت کند اما از آنجا که مسکن کالایی منحصر به فردی است، احتمالا ایجاد چنین بازاری تا حدودی سخت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان آنکه ایجاد بورس مسکن با هدف تشکیل بازار سرمایه رسمی برای حذف بازار غیررسمی فعلی مسکن در دستور کار قرار دارد، گفت: طراحی مکانیزم بورس مسکن در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

وی درباره مدیریت قیمت مسکن با ایجاد بورس مسکن، تأکید کرد: در حال حاضر قیمت مسکن از سوی دلالان و سفته بازان بازار مسکن تعیین می شود در حالی که اگر عرضه و تقاضا در این بخش مدیریت شود، قیمت مسکن به نرخی بسیار پایین تر از نرخ فعلی می‌رسد و اساسا بورس مسکن به سود خریداران و مصرف‌کنندگان واقعی کالای مسکن خواهد بود.

پورابراهیمی با بیان آنکه ایجاد بورس مسکن از افزایش قیمت آن جلوگیری می‌کند، گفت: یکی از گروه‌هایی که در برابر تشکیل بورس مسکن مقاومت می‌کنند، برخی بنگاه‌های معاملات املاک هستند چرا که در حال حاضر قیمت مسکن شفاف نیست و با ایجاد بورس مسکن شفافیت به بازار مسکن و املاک برمی‌گردد، بنابراین کسانی که همواره در تلاش هستند در بازار مسکن به سودهای غیرمتعارف دست یابند، با ایجاد بورس مسکن مخالفت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازارهای مالی و حجم معاملاتی که در بورس مسکن صورت خواهد گرفت، جذابیت زیادی برای فعالان بازار سرمایه ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: قرار است در بورس مسکن افزایش حجم معاملات مسکن با سودهای متعارف جایگزین معاملات کم با سودهای کلان و غیرمتعارف شود تا سرمایه‌گذاران برای خضور خود در بورس مسکن تمایل بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار