جریمه شکار یوزپلنگ به 100 میلیون تومان رسید

مدیر کل حفاظت مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست گفت: بر اساس تصویب شورای عالی افزایش جریمه شکار حیات وحش تایید شد که در برخی موارد افزایش 16 درصد تعرفه داشته‌ایم.

جریمه شکار یوزپلنگ به 200 میلیون تومان رسیدعلی تیموری، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به افزایش جریمه شکار حیوانات، اظهار کرد: افزایش مطالبه و ضرر و زیان گونه‌های حیات وحش متوسط حدود 5 برابر و در برخی گونه‌ها بیش از 16 برابر افزایش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: تعرفه قبلی که بر اساس مصوبات پایان سال 91 بود تفاوت زیادی با تعرفه‌های جدید دارد، به این جهت که تعرفه‌های جدید شامل تمام گونه‌های جانوری از جمله خزندگان، دوزیستان، پستانداران و... در سطح کشور است.

مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست بیان کرد: در تعرفه‌های جدید جریمه پلنگ از 5 میلیون تومان به 80 میلیون تومان، یوزپلنگ از 20 میلیون تومان به 100 میلیون تومان و همچنین جریمه قوچ، میش، کل و بز به 10 میلیون افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر تعرفه‌ها تصریح کرد: پرندگانی نظیر شاهین،بحری، لاچین، بالا بان، طرلان از 20 میلیون تومان به 60 میلیون تومان افزایش یافت.

تیموری افزود: جریمه عقاب‌های دریایی، تالابی و شاهی نیز 20 میلیون تومان تعیین شد، در صورتی که در دوره‌های قبل قیمت آن یک میلیون و 500 هزار تومان بوده است. علاوه بر این هوبره که یکی از پرندگان در حال انقراض است، از 2 میلیون تومان به 20 میلیون تومان و همچنین جوجه هوبره از 1 میلیون به 20 میلیون و تخم هوبره از 1 میلیون به 20 میلیون افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۸ تير ۱۳۹۴
بهتره رسانه ها این جریمه ها رو شفاف اطلاع رسانی کنن که تاثیر داشته باشه تو حفظ محیط زیست
آخرین اخبار