گاز تولیدی فاز 19 زمستان امسال به شبکه سراسری می‌رسد

مجری فاز 19 میدان مشترک پارس جنوبی از تلاش شرکت نفت و گاز پارس برای تزریق 500 میلیون فوت مکعب گاز به شبکه سراسری از محل گاز تولیدی این فاز تا پیش از آغاز فصل زمستان خبر داد.

به گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، حمیدرضا مسعودی مجری فاز 19 میدان مشترک پارس جنوبی، با اشاره به نصب یکی از سکوهای فاز 19 میدان پارس جنوبی در فصل پاییز امسال اظهار کرد: کل پروژه فاز 19 هم اکنون از پیشرفت فیزیکی 86,6 درصدی برخوردار است.

وی با بیان این که عملیات تست با آب خط لوله انتقال گاز فاز 19 میدان پارس جنوبی از دریا به پالایشگاه در حال انجام است، گفت: پیشرفت فیزیکی این خط لوله از مرز 91,5 درصد گذشته است.

مجری فاز 19 میدان مشترک پارس جنوبی پیشرفت فیزیکی بخش‌های خشکی، حفاری و سکو در این فاز را به ترتیب 84,7، 99.5 و 74.5 درصد اعلام کرد.

فاز 19 در ناحیه  غربی مخزن مشترک پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک (حدود 210 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود 218 هکتار بین پالایشگاه‌های فازهای 11 و 12 پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

در پالایشگاه گازی فاز 19 پارس جنوبی روزانه حدود 57 میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصی‌ها از تاسیسات دریایی دریافت و پس از پالایش به محصولات قابل مصرف تبدیل می‌شود.

طرح توسعه فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی در خرداد سال 1389 ازجانب شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (جهت اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت IOEC (جهت ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و تحت رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار