ثبت نام نيم ميليون مودی در نظام ماليات بر ارزش افزوده

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور، تعداد مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده را حدود 500 هزار مؤدی عنوان کرد.

به گزارش حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رسانه مالیاتی ایران، علیرضا طاری بخش میزان وصولی مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 را شامل حدود 22 هزار میلیارد تومان مالیات و 12 هزار میلیارد تومان عوارض عنوان کرد و گفت: تأمین درآمد های پایدار و سالم برای دولت و شهرداری‌ها، ایجاد شفافیت اقتصادی، کاهش بار مالیات از سمت تولید و درآمد و انتقال آن به سمت مالیات بر مصرف و حذف مالیات مضاعف، از مهم‌ترین اهداف اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور بوده است.
 وی نحوه محاسبه و مکانیسم اخذ مالیات بر ارزش افزوده را مالیات فروش منهای مالیات پرداختی در مرحله قبل (مالیات خرید) عنوان کرد و گفت: در اکثر کشورهای جهان به همین شیوه مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود و برخلاف تفکر رایج، این مالیات از سود گرفته نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که در شرایط رکود اقتصادی آیا این مالیات منجر به تشدید فشار بر تولید نمی‌شود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده به هیچ عنوان توسط تولید کننده پرداخت نمی‌شود بلکه مالیاتی است که از مصرف کننده نهایی اخذ می‌شود و اثر چندانی بر حوزه سرمایه گذاری و تولید و تشدید رکود ندارد.

 طاری بخش اضافه کرد: این نکته را نیز نباید از نظر دور بداریم که مالیاتی که وصول می‌شود دوباره در جامعه توزیع می‌شود و در قالب طرح های عمرانی و طرح های سلامت باعث بازتوزیع ثروت و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار