گزارشی از افطاری در جوار شهدای گمنام بهشت زهرا (س)

همسفره با شهیدان + تصاویر

افطارها‌ی ساده و بی‌تکلف یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، در ماه مبارک رمضان است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پنج‌شنبه که از راه می‌رسد خیلی‌ها به زیارت اهل قبور و  دیدار 

شهدا می‌روند که در این میان می‌توان به خانواده‌ها و دوستداران شهدا اشاره کرد.

*یک قرار همیشگی

طبق معمول پنج‌‌شنبه‌های گذشته، ما نیز راهی گلزار شهدا شدیم. البته این‌بار به دلیل ماه مبارک رمضان و گرمای هوا تصمیم گرفتیم که هنگام عصر به دیدار شهدا برویم.


وقتی رسیدیم خبر برگزاری یک میهمانی را شنیدم، میهمانی برای افطار در جوار شهدایی که خیلی از آن‌ها، در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه به شهادت رسیده‌اند.

همسفره با شهیدان


*میهمان شهدا در ماه میهمانی خدا


در بلندگوی ایستگاه صلواتی همه‌ی زائران شهدا را به افطار دعوت نمود، چندین ایستگاه صلواتی در قطعه‌های مختلف، هر پنجشنبه در جوار مزار شهدا بر پا می‌شود و از مردمی که به زیارت شهدا می‌آیند، پذیرایی می‌کنند. حاج علی که یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده، مدیریت یکی از ایستگاه‌های صلواتی در مزار شهدای گمنام قطعه 44 را بر عهده دارد. او می‌گوید ما از قافله‌ی شهدا از دوستان و یاران همسنگرمان جا مانده‌ایم. من و چند‌تن از همرزمان شهدا، هر پنج‌‌شنبه به یاد روزهایی که در جبهه بودیم، ایستگاه صلواتی را در نزدیکی مزار فرزندان گمنام این سرزمین برپا می‌کنیم.

*خادمین شهدا شانه‌به‌شانه‌ هم زمان شهدا


عده‌ای مشغول آماده کردن بساط افطاری هستند. حاج علی می‌گوید: اینان خادم‌الشهدا هستند که علاوه بر  همرزمان شهدا در برقراری سفره‌های افطار و برپایی ایستگاه‌های صلواتی به زایران شهدا خدمت‌رسانی  می‌کنند. در فصل زمستان با چای گرم از مردم پذیرایی می‌کنند و در تابستان با شربتی خنک وگوارا.


در ماه مبارک رمضان نیز هر پنج‌شنبه برای سفره‌های افطار عاشقانه تلاش می‌کنند، این جوانان در تمام طول هفته در حال پیگیری کارها و برنامه‌های سفره‌های افطار در قطعه شهدای گمنام هستند.

همسفره با شهیدان

*دعای مردم روزه‌دار بدرقه‌ی بانیان سفره‌های افطار


محمد نوجوان 17ساله‌ای‌ست که میهمان این سفره‌‌های افطار است. او می‌گوید: هر پنج‌شنبه به همراه خانواده‌ام به زیارت شهدا می‌آیم. مادر محمد می‌گوید: الآن که ماه رمضان در فصل تابستان است، بیشتر مردم عصرها به گلزار شهدا می‌آیند و روزه‌ی خود را در وقت افطار بر سفره‌هایی مزین به نام شهدا باز می‌کنند و برای بانیانش دعا می‌کنند.


گزارش : فرزانه فراهانی


انتهای پیام   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبرهدایتی
۱۴:۱۵ ۱۱ تير ۱۳۹۴
عالی بود فقط با گزارش تصویری باشه خیلی بهتری .......
خدا خیرتون بده
آخرین اخبار