آن چه در روی خط تهران دوشنبه این هفته گذشت؛

حکایت هشت ساله مسکن مهر در آبعلی

در روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیری موضوع‌های بلاتکلیفی 8 ساله مسکن مهر آبعلی،ثبت نام ازدواج دانشجویان دانشگاه آزاد،نبود ایستگاه تاکسی میدان نبوت در منطقه 8 و واریز نشدن حقوق معلمان وظیفه صورت گرفت

حکایت هشت ساله دست یابی به مسکن مهر آبعلی به تاریخ پیوستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه اول خود به موضوع بلاتکلیفی 8 ساله مسکن مهر آبعلی پرداخت.

ماجرا از این قرار است که 580 شهروند شهر آبعلی از سال 86 برای دستیابی به خانه های رویایی خود ثبت نام کرده‌اند اما با گذشت 8 سال هنوز صاحب خانه های خود نشده‌اند.

این در حالی است که به متقاضیان مسکن مهر آبعلی مکان‌های مختلفی را برای خانه دار شدن معرفی کردند و اهالی این منطقه بر این باورند به برخی از متقاضیان اعلام کردند مسکن مهر در گل آباد به برخی دیگر شهرک و یا در هزار دشت است.

به طوری که متقاضیان مسکن مهر آبعلی هر بار شاهد کلنگ زنی در یک محل بودند و هنوز هیچ اقدامی برای احداث مسکن مهر آبعلی نشده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است تا پایان سال 90 درصد و تا سال آینده تمام مسکن‌های مهر به متقاضیان تحویل داده می‌شود اما این سؤال همچنان باقی است که مسکن مهر آبعلی کی ساخته و تحویل صاحبانش داده می‌شود.

روی خط تهران موضوع را از لاری معاون سازمان بنیاد مسکن استان تهران پیگیر شد.

وی در پاسخ با اشاره به این که مسکن مهر آبعلی در زمین هزار دشت در شورای مسکن استان به لحاظ بالا بودن خدمات روبنایی و زیربنایی تنظیم و مقرر شد در اراضی مبارک آباد و گل آباد احداث شود اظهار کرد: با توجه به این که قرارداد در بانک مسکن منعقد نشد خود به خود بحث مسکن مهر منتفی شد جلسات بسیاری در این باره برگزار شد.

وی افزود: ساماندهی متقاضیان مسکن مهر به عهده اداره کل تعاون بود و تأمین زمین به عهده اداره راه و شهرسازی ، به همین ما نتوانستیم خیلی در این قضیه وارد شویم.

لاری تصریح کرد: اداره کل تعاون باید تمام متقاضیان را پالایش می‌کرد و آن‌هایی که واجد شرایط مسکن بودند را به بنیاد اعلام می‌کرد و بعد بنیاد با هماهنگی فرماندار  و اداره کل تعاون از وضعیت مسکن مهر در منطقه استفاده می‌کرد.

معاون سازمان بنیاد مسکن استان تهران تاکید کرد: اما به ظاهر این امر مورد قبول اعضا و هیأت مدیره تعاونی مسکن مهر دماوند یا آبعلی قرار نگرفت. بنیاد مسکن به عنوان قائم مقام وزارت راه و شهرسازی ، نظارت عالیه بر مسکن را بر عهده دارد متولی زمین و حتی وام را نمی‌تواند مستقیم داشته باشد.

وی در پایان گفت: در مهر سال 93 با حضور متولیان امر قرار شد تا اداره کل تعاون تمامی این اعضا را بررسی و نتیجه را اعلام کند تا این طرح تعیین تکلیف شود اما تا کنون هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است آخرین جلسه ای که در اردیبهشت سال جاری برگزار شد نتیجه به آن جا رسید که با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی زمین تأمین و مسکن مهر آبعلی تاسیس شود.

* حکایت ثبت نام انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد

بلاتکلیفی ثبت نام انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد موضوعی بود که روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه دوم خود آن را بررسی کرد.

دانشجویان دانشگاه آزاد گلایه دارند که بلاتکلیف اند و نمی‌دانند که سرانجام ثبت نام انتقالی آن‌ها به کجا می‌رسد به همین دلیل به روی خط تهران آمدند و از مسئولان خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع شدند.

روی خط تهران موضوع را با سعید کاردار معاون امور دانشجویی دانشگاه آزاد سامانه نقل و انتقال در میان گذاشت.

وی در پاسخ اظهار کرد: از یک تا 15 خرداد سال جاری اقدامات لازم برای ساماندهی دانشجویانی که ثبت نام کرده‌اند آغاز شد و پرونده 18 هزار دانشجو که ثبت نام کرده‌اند در حال بررسی است و تا پایان 15 تیر ماه این سامانه باز است.

کاردار گفت: امیدواریم از 15 تیرماه بررسی پرونده های جدید که تعدادش هنوز بسته نشده ، بسته شود و ظرف مدت 1 ماه تا 15 مرداد ماه کل نتایج نقل و انتقال در سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

* آیا سرانجام نبود ایستگاه تاکسی میدان نبوت برطرف می‌شود؟!

روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه سوم خود پیگیر موضوع نبود ایستگاه تاکسی در خطوط مسیر میدان نبوت، خیابان مطهری شد.

ماجرا از این قرار است که دویست تا 300 راننده تاکسی در خط یازده مسیر میدان نبوت ، خیابان مطهری بلاتکلیف اند که سرانجام باید در کجا برای انتقال مسافران این مسیر توقف کنند.

این در حالی است که این موضوع هم مسافران و هم تاکسی رانان این مسیر را سرگردان کرده است به طوری که اگر تاکسیرانان در محلی برای انتقال مسافران توقف کنند مبلغ 40 تا 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

روی خط تهران موضوع را از هنرور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 8 پیگیر شد وی در پاسخ گفت: محلی برای احداث مسیر میدان نبوت، خیابان مطهری، با فاصله ای حدود 60 متر و نرسیده به مهران پور ابتدای قسمت غرب خیابان مالک در نظر گرفته شده است و تابلویی برای استقرار تاکسی نصب شده است و این امر به پلیس راهور نیز اعلام شده است.

* حکایت واریز نشدن حقوق چند ماهه معلمان وظیفه چیست؟!

واریز نشدن حقوق چند ماهه معلمان وظیفه آموزش و پرورش موضوعی بود که روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه چهارم خود به آن پرداخت.

ماجرا از این قرار است که معلمان وظیفه آموزش و پرورش گلایه دارند چند ماهی است که حقوق آن‌ها واریز نشده و از مسئولان خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به مشکلشان شدند.

روی خط تهران موضوع را با سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش در میان گذاشت.

وی در پاسخ با اشاره به این که در سال 93 کل حقوق معلمان وظیفه آموزش و پرورش پرداخت و استان‌ها ابلاغ شده است تصریح کرد: از طریق اداره کل استان‌ها حقوق معلمان وظیفه در سال 93 پرداخت شده اما حقوق معلمان وظیفه در سال 94 به دلیل این که هنوز اعتباری تخصیص نشده پرداخت نشده است.

حسینی در پایان گفت: در چند روز گذشته با رایزنی‌های انجام شده از طریق سازمان مدیریت این اعتبار ابلاغ شده و تا 3، 4 روز آینده به استان‌ها ابلاغ و حقوق معلمان وظیفه در هفته آینده پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار