نادره ترکمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تولید «شرتی و شپرتی» نیازمند حمایت فارابی است

فیلمنامه: «شرتی و شپرتی» را برای جذب سرمایه به بنیاد فارابی ارسال کردم تا این نهاد حمایت مالی را از این فیلم کودک و نوجوان انجام دهد.

نادره تر‌کمانی تهیه‌‌کننده و کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص وضعیت فیلم خود گفت: در حال حاضر به‌دنبال جذب سرمایه برای تولید فیلم «شرتی و شپرتی» از راههای مختلف هستم که در‌صورت محقق شدن در مرداد‌ماه کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: سال گذشته فیلمنامه را به بنیاد فارابی ارسال کردم تا حمایت مالی از سوی بنیاد فارابی که از فیلم‌های کودک و نوجوان حمایت می‌کند اتفاق بیفتد اما با وجود وعده‌های داده شده محقق نشد.

ترکمان افزود: خوشبختانه از اسفند‌ماه با روی‌ کار آمدن شورای راهبرد و سیاست‌گذاری بنیاد فارابی با هدف حمایت از سازندگان فیلم‌های کودک فکر می‌کنم این حمایت اتفاق خواهد افتاد.

کارگردان «گور‌داله و عمه‌غوله» بیان کرد: به دنبال پی‌گیری‌های یکی از دوستان در شورا به بنده اطلاع داده شد که شورا در دو‌ بخش فعالیت می‌کند که یکی بخش مرتبط با فیلمنامه‌هاست و بخش دیگر اکران آثار کودک است که تصمیم‌گیری در مورد آن انجام می‌شود.

تر‌کمانی تصریح کرد: چون کارهای کودک در فارابی از گذشته باقی‌ مانده و در مورد آن‌ها باید تصمیم‌گیری شود تصور من این است که فیلمنامه بنده هم در حال ارزیابی در شورای راهبردی است.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به صحبت‌های دبیر جشنواره کودک فکر می‌کنم شورای راهبردی دقت و آرامش بیش‌تر در کار خواهد داشت و مانند سالهای گذشته کیفیت کار را فدای سرعت نمی‌کند.

این کار‌گردان سینما در خصوص وضعیت سینمای کودک بیان کرد: متأسفانه اهمیت و اعتباری برای فیلم‌های کودک وجود ندارد و این فیلم‌ها در روزهای عید اکران نمی‌شوند و در غیر این روزها نیز اکران در صبح و به شکل نا‌مطلوب است که نمونه آن در فیلم «گور‌داله و عمه‌غوله» اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: در زمان حضور دانش‌آموزان در اکران صبح فیلمهای کودک، مسئول مربوطه در سینما کاغذی که روی آن مبلغ دریافتی بابت فیلم نوشته شده را به مسئول همراه دانش‌آموزان می‌دهد که این شکل کار، آمار فروش سینمای کودک را دچار خدشه کرده است.

تر‌کمانی ادامه داد: پیشنهادم به شورای راهبردی و سیاستگذاری این است که موانع و نواقص فضای تولیدات کودک و نوجوان بر‌طرف شود تا سینمای کودک به معنای واقعی داشته باشیم.

تهیه‌کننده «شرتی و شپرتی» با ابراز امید‌واری از بهبود وضعیت سینمای کودک گفت: با‌وجود اعضای شورای راهبردی و سیاست‌گذاری سینمای کودک و نوجوان که همگی از سازندگان و دغدغه‌مندان سینمای کودک هستند موانع و اشکالات از سینمای کودک حذف خواهد شد و شاهد قدرت و کیفیت در وضعیت اکران خواهیم بود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.