سینا نورائی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

«علیمردان خان» فانوس را برای کودکان کار روشن می‌کند

نمایش «علیمردان خان» برای دومین بار مرداد‌ماه در تماشاخانه «فانوس» میزبان تماشاگران خود می‌شود.

سینا نورائی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص نمایش «علیمردان خان» گفت: این اثر نمایشی در ژانر کودک و همچنین متناسب با سلیقه بزرگ‌سالان، داستان تحول در زندگی کودکی به نام «علیمردان خان» را روایت می‌کند و آموزش و تعلیم از ویژگی‌های آن است. استقبال خوب مخاطبان در مهر‌ماه سال گذشته در تماشاخانه «باران» سبب اجرای مجدد این اثر از 1 تا 9 مرداد در تماشاخانه «فانوس» شده است که البته با تغییراتی همراه است.

نورائی در خصوص تغییراتی که در این اجرا به وجود آمده است بیان کرد: با تعدد کامل به متن تغییراتی را در ساختار اجرایی و نه محتوایی ایجاد کرده‌ایم اما بازخوانی تقلید صدا نقش علیمردان خان توسط بازیگر زن، ویژگی‌های طراحی صحنه و لباس و موسیقی و تعامل بازیگران و نوازندگان با یکدیگر از مؤلفه‌های جذاب این اثر بوده است که آن‌ها را حفظ کردیم.

وی در مورد ویژگی‌های طراحی صحنه نمایش «علیمردان‌ خان» اظهار داشت: طراحی صحنه مینی مال بوده و سابق بر این مخاطبان با آن ارتباط خوبی برقرار کردند صحنه این اثر در حالی رئال نبوده اما دور از تصور مخاطب نیست.

نورائی گفت: با توجه به اینکه هماهنگی 11 بازیگر و 4 نوازنده برای اجرا در شهرستان دشوار است اما در نظر داریم تا پایان سال در شهرهای شیراز، اصفهان و همدان این اثر را به روی صحنه ببریم و بخشی از درآمد آن صرف کودکان کار خواهد شد.

بهار در باستان حق، محمد نصیری، مهشید حسینیان، قاسم هتلچی، امیرعلی ابراهیمی، سحر نعمتی و درسا عبدالباقی بازیگران، سینا نورائی طراح صحنه، کسری قویدل عکاس و پویان محمودی دستیار کارگردان نمایش «علیمردان خان» هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار