باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

تفاهم‎نامه امنیتی "تهران-دمشق" آثار و نتایج آن

تفاهمنامه امنیتی "تهران_ دمشق" در حالی امضاء می‌شود که برخی شبکه‌های ماهواره‌ای غربی به دنبال وارونه جلوه دادن واقعیت هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ از سال 2011 تاکنون وضعیت سوریه وارد مرحله جدیدی شده و تحولات این کشور با دخالت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شکل ویژه‌ای به خود گرفته و کمک‌های انبوه تسلیحاتی و گسیل گروه‌های تروریستی وضعیت این کشور را هرچه بیشتر پیچیده کرده و ویرانی‌های انبوهی را در این کشور ایجاد کرده است.


*** تفاهمنامه امنیتی ایران و سوریه

در اوایل تیرماه دو کشور ایران و سوریه تفاهمنامه امنیتی را در حوزه امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم امضاء کردند.


*** آیا تفاهمنامه از سقوط دمشق جلوگیری می‌کند؟

به نظر می‌رسد تفاهمنامه امنیتی باعث گسترش مقابله با تروریسم در منطقه غرب آسیا می‌گردد، با توجه به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر سوریه نگران سقوط دمشق است، اما مقاومت مردمی باعث شده تردید ما از بین برود.



آیا تفاهم‌نامه امنیتی


*** سردار راحمی: ملت سوریه پیروز می‌شوند/ مناطق اشغالی بازپس گرفته می‌شود


سردار سرتیپ "ابراهیم راحمی" مشاور وزیر دفاع دولت نهم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: مقاومت مردمی سوریه یقینا باعث بازپس‌گیری مناطق اشغالی می‌گردد و ملت سوریه پیروز خواهند شد.


*** خطر سقوط "دمشق" دور از ذهن است

هرچند که خطر سقوط "دمشق" دور از ذهن بوده، اما نگرانی‌ها در این زمینه وجود دارد و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط ویژه پایتخت سوریه و نزدیک شدن تروریست‌ها به کمپ "یرموک" در جنوب "دمشق" و درگیری‌ها در "جوبر" و نزاع در منطقه "قلمون" نتایج نشان می‌دهد پایتخت سوریه با خطراتی مواجه است؛ به خصوص اینکه برخی شبکه‌های ماهواره‎ای ضد انقلاب این موضوع را به شکل‎های مختلف القا می‌کنند که حقیقت ندارد. 



آیا تفاهم‌نامه امنیتی


آیا تفاهم‌نامه امنیتی


آیا تفاهم‌نامه امنیتی


*** اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی تاکتیک غربی‌ها


شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های وابسته به غرب سعی در القاء نگرانی سقوط نظام "بشار اسد" هستند و یقینا برخی اتهامات را به جمهوری اسلامی ایران روا می‌دارند، حال آنکه حامی واقعی تکفیری‌ها عربستان، رژیم صهیونیستی، قطر، ترکیه و ... است و اخیرا "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه شهر "آقچه قلعه" در استان "شانلی اورفه" را پیشکش تروریست‌ها کرده‌اند.




آیا تفاهم‌نامه امنیتی

آیا تفاهم‌نامه امنیتی



آیا تفاهم‌نامه امنیتی


*** تفاهم‌نامه امنیتی چه آثار و نتایجی درپی دارد؟

البته سوال این است که تفاهمنامه امنیتی چه نتایج و آثاری را درپی دارد؟


**سردار جوانی: تفاهمنامه ایران و سوریه امضا موجب زدودن تروریسم در منطقه می‌شود

سردار سرتیپ "یدالله جوانی" مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره تفاهمنامه امنیتی "تهران- دمشق" که به امضای طرفین رسیده است، اظهارداشت: با توجه به تهدیدات مشترک علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و نظام حاکم بر سوریه و دو ملت وجود دارد، همکاری‌های تنگاتنگ در این زمینه مهم است.


وی ادامه داد: این تفاهمنامه که بین ایران و سوریه امضا شده، در راستای مبارزه با تروریسم بوده و قطعآ آثار و نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت و موجب زدودن تروریسم در منطقه می‌شود.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: اگر حامیان ملت سوریه حمایت‌های خود را افزایش دهند، قطعآ دولت و ملت سوریه موفق‌تر خواهند بود.
آیا تفاهم‌نامه امنیتی


*** الشعار: با ایران برای مبارزه با تروریسم گام بر می‌داریم

"محمد الشعار" وزیر کشور سوریه پس از تفاهمنامه امنیتی اظهار داشت: ما با جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم اتفاق نظر داریم و با همکاری یکدیگر در جهت رفع این خطر گام بر می‌داریم، زیرا تروریسم خطری برای کشورهای منطقه و جهان است.

چیزی که قابل توجه است اینکه تفاهمنامه امنیتی "تهران- دمشق" باعث می‌شود تا جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندتری برای کمک مستشاری به دولت و ملت سوریه بردارد.



آیا تفاهم‌نامه امنیتی



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار