همدان؛

تعدیل 189 کلاس درس در طرح ساماندهی نیرو های انسانی استان همدان/ استخدام های آموزش و پرورش نا متناسب با نیاز استان

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش همدان گفت: به منظور ساماندهی نیروی انسانی 189 کلاس درس همدان تعدیل شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از همدان؛بهروز مهری گفت: مدیریت بر کلاس های درس که باید کلاسهای کم جمعیت کاهش پیدا کند از اولویت های اصلی در ساماندهی نیروی انسانی است.

وی با بیان این که کاهش کلاس های درس همدان معادل 1.72 درصد از کل کلاس های استان است اضافه کرد: کاهش کلاس های درس کم جمعیت کمک بزرگی برای استفاده مطلوب از نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته 25 هزار و 305 نیروی انسانی در استان وجود داشت که با این ساماندهی برای سال تحصیلی جاری نیروی انسانی به 24 هزار و 403 نفر کاهش یافته است.

مهری افزود: از سال 88 تا 92 استخدام های آموزش و پرورش متناسب با نیازهای رشته ای نبوده است و این ناهمخوانی آسیب های فراوانی به آموزش و پرورش زده است.

وی در مورد ساعت اضافه تدریس نیز گفت: با مدیریت عالی در این زمینه، اضافه تدریس از 17 هزار و 209 ساعت در هفته به 14 هزار و 5 ساعت کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: توازن نامتناسب نیروی انسانی، گسترش رشته علوم انسانی و استفاده از نیروی مازاد دوره ی متوسطه از مهم ترین چالش های ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.

وی افزود: باید 77 کلاس درس در دوره ی ابتدایی تعدیل شود تا بتوان از نیروی انسانی به درستی استفاده کرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.