قم؛

راهیابی 800 اثر به دبیرخانه کتاب حوزه

800 اثر به دبیرخانه کتاب حوزه راه یافت که شامل: آثاری است که برای نخستین بار در سال 93 چاپ شده و پایان‌نامه‌های سطح چهار حوزه که سال گذشته دفاع شده‌اند، می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قم: حجت‌الاسلام مهدی حقی دبیر هفدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه از ارسال 800 اثر به دبیرخانه کتاب حوزه خبر داد و گفت :مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد است.

وی در خصوص ارزیابی آثار گفت و افزود : این همایش در 16 گروه علمی دسته‌بندی می‌شود و در حال حاضر دسته بندی آثار شروع شده وکلیه آثار یک بار مورد ارزیابی اجمالی قرار می گیرند و آثاری که حداقل امتیاز را کسب کنند به دوره اصلی رقابت راه می یابند، شایان ذکر است گروه‌های علمی مدیریت، ‌اقتصاد، ‌علوم اجتماعی،‌ جامعه‌شناسی،‌ حقوق، علوم تربیتی و ... به طور جداگانه مورد ارزیابی قرار می گیرند.

دبیر هفدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه از سطح کیفی بودن این آثار گفت: آثار منتشر شده از نظر محتوا و کیفیت قابل طرح می باشند و این آثار ،شامل آثار مراجع، نویسندگان با تجربه و با سابقه و علمای بزرگ و شناخته شده است و آثارنویسندگان برتر به جامعه علمی معرفی می شوند.

حقی هدف از برگزاری همایش را ایجاد فضای رقابتی علمی بیان کرد و گفت: با توجه به گستردگی آثار و حضور بزرگان و نویسندگان و پژوهشگران برتر که این همایش را رصد میکنند و همچنین شیوه ارزیابی و داوری‌ها، فضای رقابتی در حوزه ها ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات 400 نفر از فضلای حوزه در بانک داورها وجود دارد گفت: از بین آثاری که هر سال به دبیرخانه ارسال می‌شود، از 200 تا 250 نفر از آنها هر سال دعوت به همکاری می‌شوند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: همایش ، کتاب ، حوزه ، ارسال ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.