زنجان؛

پیش بینی برداشت 80 هزار و 500 تن محصول گوجه فرنگی در زنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش بینی می شود میزان تولید محصول گوجه فرنگی در شهرستان طارم به 80 هزار و 500 تن برسد.

پیش بینی برداشت 80 هزار و 500 تن محصول گوجه فرنگی در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از زنجان ؛ به نقل از روابط عمومی ،علیرضا عماری گفت : امسال 2300 هکتار از مزارع شهرستان طارم به کشت محصول گوجه فرنگی اختصاص یافته و پیش بینی می گردد میزان تولید این محصول 80 هزار و 500 تن باشد.

وی افزود: این میزان تولید علاوه بر تامین نیاز داخلی استان زنجان به استان های تهران، آذربایجان غربی، گیلان، قزوین، آذربایجان شرقی و مازندارن هم صادر می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم، عمده مشکل بهره برداران این محصول را نوسانات شدید قیمت و نبود صنایع تبدیلی در داخل این شهرستان عنوان کرد.

عماری، تامین نهاده های مورد نیاز، برگزاری کلاس های آموزشی و ارایه آموزش های فنی و دیگر موارد را از اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم در خصوص کشت محصول گوجه فرنگی برشمرد.

وی، با بیان اینکه تعداد بهره برداران این محصول  یک هزارو 886 خانوار است ادامه داد: الگانس، وای، وای اف، ردکولون، ووسترون و کومادور از ارقام محصول گوجه فرنگی کشت شده در این شهرستان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.