وزیر بهداشت در سفر به شهر ری عنوان کرد

کمبود 5 هزار تخت بیمارستانی در حومه تهران/ لزوم توجه تامین اجتماعی به نیازهای قشر کارگری ساکن در اطراف تهران

وزیر بهداشت، در سفر به شهر ری، از کمبود 5 هزار تخت بیمارستانی در حومه شهر تهران خبر داد و خواهان اهتمام بیشتر سازمان تامین اجتماعی در تامین بخشی از نیازهای درمانی بیمه شدگان این سازمان بویژه قشرهای کارگری ساکن در شهرستانهای تهران شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ وزیر بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کمبود 5 هزار تخت بیمارستانی در حومه شهر تهران خبر داد و خواهان اهتمام بیشتر سازمان تامین اجتماعی در تامین بخشی از نیازهای درمانی بیمه شدگان این سازمان بویژه قشرهای کارگری ساکن در شهرستانهای تهران شد. تهران بازدید كرد و در جریان مشكلات این مراكز قرار گرفت.

دکتر سیدحسن هاشمی در بازدید از منطقه شهر ری تهران ابتدا به مركز بهداشتی درمانی آزادگان رفت و از امكانات و تجهیزات این مركز بازدید كرد.

وزیر بهداشت در بازدید از این مركز پیگیر گسترش این مركز و دسترسی بیشتر این منطقه به خدمات بهداشتی درمانی شده و با همراهی فرمانداری ری برای ارتقا مرکز به پرسنل قول مساعد داد.

بازدید وزیر از مرکز اورژانس

گفتنی است مركز اورژانس پایگاه‌های جنوب تهران در این مركز مستقر است و  در آن 34 پایگاه با 340 نیروی انسانی ماهانه حدود 10 هزار ماموریت اورژانسی انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت در ادامه بازدید از مراكز بهداشتی شهر ری به مركز بهداشتی درمانی شهید یغمایی رفت ،  در این مركز واحدهای بهداشت خانواده، دندانپزشكی، بیماری‌های غیرواگیر و به ویژه دیابت و چاقی، بیماری‌های سالمندان و بهداشت محیط مستقر هستند.

دكتر هاشمی همچنین از واحد واكسیناسیون این مركز، نحوه نگهداری و واکسیناسیون به ویژه واکسن پنج گانه( پنتاوالان) بازدید كرد .

لزوم ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم در نوبت بعدازظهر

وزیر بهداشت در بازدید از بخش دندانپزشكی این مركز  تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که خدمات دندانپزشكی در نوبت بعدازظهر نیز به مردم منطقه ارائه شود.

دكتر هاشمی همچنین در بازدید از بخش دیابت این مركز در جریان مشكلات پرسنل این واحد قرار گرفت و قول همكاری و مساعدت در زمینه‌های لازم را داد.

بیمارستان فیروزآبادی شهر ری مركز دیگری بود كه وزیر بهداشت از آن بازدید كرد و  با کارکنان بخش‌های CCU، اتاق عمل، اطفال، جراحی، ICU، NICU گفتگو کرد.

دكتر هاشمی همچنین از بیمارستان هفتم تیر شهر ری بازدید كرد و به بخش‌های CPR, ICU (احیاء قلبی و ریوی)، تروما، رادیولوژی، پانسمان و سرپایی، آزمایشگاه و سونوگرافی سر زد.

عیادت وزیر بهداشت از بیماران بیمارستان هفتم تیر

وزیر بهداشت در بیمارستان هفتم تیر علاوه بر پیگیری مشكلات پرسنل بر سر بالین بیماران بخش های مختلف حاضر شد و برای آنها آرزوی سلامتی كرد.

گفتنی است در این بازدید یكی از نكات مثبت و مورد تائید رئیس و پرسنل بیمارستان هفتم تیر اقدامات مثبت صورت گرفته در جهت ارتقا هتلینگ بیمارستان بود كه در این زمینه، از وزیر بهداشت قدردانی شد.

دكتر هاشمی در جمع خبرنگاران در این بیمارستان گفت: دولت در كنار خیرین و بخش خصوصی می‌تواند مشكلات بخش سلامت كشور را حل کند.

طرح های سلامت را نمی توان معطل تخصیص اعتبار گذاشت

وزیر بهداشت تاكید كرد: نمی‌توان طرح‌های مربوط به بخش سلامت را معطل گذاشت و باید همانند روندی كه  در دنیا پیش گرفته  شده است فرصت مشاركت بخش خصوصی را افزایش دهیم و تسهیلات لازم مانند در اختیار گذاشتن زمین و تضمین خرید خدمت با سود منطقی را به آنها ارائه کنیم.

دكتر هاشمی همچنین از كمبود تخت‌های بیمارستانی در حومه شهر تهران ابراز نگرانی كرد و گفت: حدود 5 هزار تخت تنها در حومه شهر تهران مورد نیاز است.

وی تصریح كرد: اورژانس تابلو كار ماست و پرسنل آن مانند پرستاران و پزشكان از وضعیت موجود رضایت نسبی دارند.

لزوم تکمیل ساختمان بیمارستان فیروزآبادی

وزیر بهداشت همچنین یادآور شد: امیدوارم تخت‌های بیمارستانی و اتاق عمل توسعه یابد، همچنین در بیمارستان فیروزآبادی مشكلات مربوط به اورژانس و تخت بیمارستانی بیش از بیمارستان هفتم تیر است و بهترین گزینه‌ها تكمیل ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی است كه تنها 10 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

دكتر هاشمی همچنین در جمع خبرنگاران یادآور شد: به دلیل اینكه اكثر شهرهای اطراف تهران، قشرهای كارگری را در خود جای داده است ضروری است كه سازمان تامین اجتماعی اعتبارات لازم را در جهت احداث مراكز بهداشتی و ساخت بیمارستان در این شهرها  اختصاص دهد.

دكتر هاشمی در پایان تأكید كرد: باید زمینه ای را فراهم كنیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند مشاركت موثری در بخش بهداشت و درمان داشته باشند ضمن اینكه بنده گزارش این سفر را به رئیس جمهور و اعضای هیات وزیران می‌دهم تا راهكارهای حل مشكلات در نظر گرفته شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.