آخوندی در جمع خبرنگاران؛

استقبال از تسهیلات خانه‌ اولی‌ها بیش از انتظار بود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در 18 روز کاری گذشته 78 میلیارد تومان سپرده جذب شده است گفت: من همواره معتقدم در بخش مسکن باید سیاست‌گذاری‌های بلندمدت صورت گیرد تا دولت بتواند در خانه‌دار شدن مردم نقش بسزایی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت مسکن در کشور اظهار داشت: من همواره معتقدم در بخش مسکن باید سیاست‌گذاری‌های بلندمدت صورت گیرد تا دولت بتواند در خانه‌دار شدن مردم نقش بسزایی ایفا کند که در این جهت باید از ابزارهای متنوعی استفاده شود که یکی از آنها صندوق پس‌انداز مسکن یکم است که خوشبختانه در 18 روز کاری گذشته 78 میلیارد تومان سپرده جذب شده است که این نشان از استقبال خوب مردم در این زمینه دارد.

وی افزود: این طرح می‌تواند با توجه به استقبال مردم هم به سیستم بانکی کمک بسزایی داشته باشد هم به مردم و دولت بنابراین این استقبال نشان داد که این طرح سیاست درستی است زیرا متقاضیان بیش از انتظار ما بودند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه در خصوص وام 60 میلیون تومانی مسکن نیز اظهار داشت: بنده اطلاع کافی از آمار و ارقام این تسهیلات ندارم زیرا اطلاعات دقیق این تسهیلات در اختیار بانک مرکزی است اما از نظر من باید در بازار، تسهیلات متنوعی برای متقاضیان مختلف ایجاد شود.

آخوندی در پاسخ به پرسشی در خصوص فاز چهارم آزادراه تهران- شمال و آزادراه همت- کرج اظهار داشت: فاز چهارم آزادراه تهران- کرج به خوبی در حال پیشرفت است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد اما آزادراه همت- کرج نیز با استانداری و مقامات محلی بررسی شده و در حال پیشرفت خوبی است اما مشکل اصلی در گرانی قیمت و هزینه جاده و تفاوت آن با هزینه تملک می‌باشد.

وی در پایان در خصوص افزایش مبلغ وام 60 میلیونی اظهار داشت: همواره اعتقاد من این است که میزان تسهیلات بانکی مسکن باید با قیمت خرید آن همخوانی داشته باشد اما در حال حاضر با توجه به قدرت وام‌دهی بانک‌ها این امکان وجود ندارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار