اصفهان؛

سواد رسانه ای محور اصلی برنامه های فرهنگسرای رسانه اصفهان

رییس فرهنگسرای رسانه گفت: در کشور تنها سه فرهنگسرای رسانه در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان مشغول به ‏فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، "مجید شریفی فر" بیان کردفرهنگسرای رسانه در سال ‏‏91 با هدف ساماندهی و مدیریت فعالیت ها برای ارتقاء بینش و سبک زندگی ارتباطی و رسانه ای مردم مبتنی بر الگوی اسلامی ‏ایرانی وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان آغاز به کار کرد.‏

وی افزود: این فرهنگسرا در نظر دارد با انتقال دانشی با عنوان "سواد رسانه ای" به عموم مردم که با رسانه سرو کار دارند، به ‏تعامل هر چه بهتر مردم با رسانه ها کمک کند.

رییس فرهنگسرای رسانه در ادامه گفت: در کشور تنها سه فرهنگسرای رسانه در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان مشغول به ‏فعالیت هستند که با بررسی های انجام شده فرهنگسرای رسانه اصفهان با تمرکز بر موضوع سواد رسانه ای و ارائه قدرت ‏تحلیل به کاربران رسانه نقش پررنگ تری را در حوزه رسانه ای داشته است.‏

وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد از مشکلاتی که عموم مردم دچار آن هستند به بحث استفاده از انواع رسانه ها باز می گردد ‏که در همین راستا فرهنگسرای رسانه برای جلوگیری از آسیب های رسانه ای در حوزه ایجاد سوء تفاهم، طلاق زوجین، نگرانی ‏ها و ... در فضای خانواده ها به ارائه و انجام اقدامات پیشگیرانه پرداخته است.‏

شریفی فر ادامه داد: ارائه تولیدات رسانه ای، برگزاری همایش های مختلف در حوزه رسانه، تولید مجموعه اینفوگرافی "یه حبه ‏قند" با موضوع نقد سریال های سیما، سلسله نشست های تخصصی رسانه پلاس، سلسله نشست های کافه نقد با هدف بررسی ‏جریان های روز دنیا و ... از جمله فعالیت های این فرهنگسرا در حوزه رسانه است.‏ 



انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.