معاون ارتباطات بین‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی:

کمبود داروی سلسپت برطرف شد

معاون ارتباطات بین‌‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به‌ وضعیت داروی سلسپت گفت:هم اکنون کمبود داروی سلسپت در کشور برطرف شده است.

داریوش آرمان، معاون ارتباطات بین الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی در کفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه داروی سلسپت به بازار دارویی کشور وارد شده است و توزیع آن به شکلی گسترده در سطح کشور انجام می‌شود، گفت: امیدواریم توزیع داروی سلسپت در کشورمان با همین رویه کنونی ادامه پیدا کند هم اکنون این دارو به میزان زیادی در اختیار بیماران قرار گرفته است و بیماران می‌توانند به این دارو دسترسی پیدا کنند. 

 معاون ارتباطات بین‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی تصریح کرد: بیماران کلیوی می‌توانند داروی سلسپت را از داروخانه‌های هلال احمر، سیزده آبان، بیست و نه فروردین و شفا تهیه کنند داروی سلسپت از داروهای ضروری برای بیماران پیوند کلیه است این دارو می‌تواند از پس زدن این عضو پس از عمل جلوگیری کند و می‌تواند در روند بهبودی بسیاری از بیماران پیوند کلیه تاثیر بگذارد از حدود 2 ماه پیش کمبود داروی سلسپت در کشور وجود داشت و بیماران برای دریافت این دارو با مشکل مواجه بودند.

وی افزود: هرچند این کمبود در یک برند خاص این دارو اتفاق افتاده بود و برندهای دیگر آن در بازار موجود بود اما برخی بیماران پیوند کلیه مجبور به استفاده از یک برند خاص داروی سلسپت بودند و کمبود این دارو، مشکلات زیادی را برای بیماران پیوند کلیه ایجاد کرده بود. البته این کمبود به صورت مداوم دیده نمی‌شد و در برخی مواقع دارو در دسترس بیماران بود اما در اکثر مواقع بیماران  پیوند کلیه با کمبود داروی سلسپت مواجه بودند، سازمان غذا و دارو نیز درباره رفع کمبود داروی سلسپت وعده‌هایی داده بودند که هم اکنون این وعده‌‌‌‌‌‌‌‌ها به نتیجه رسید.



 
انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
چرا دروغ میگید الان سه ماه میشه که نتونستم قرص سلسپ بخورم قرص ایرانی دادن ولی الان اونم نمیدن هندی رو پشنهاد میکنن چقدر دروغ تحویل مردم میدید
Iran (Islamic Republic of)
جليلي
۱۶:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
كجا توزيع شده
آخرین اخبار