خسروی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

اجرای طرح مرمت بنای چارسوق چوبی

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران گفت: با امضای تفاهم نامه‌ میان معاونت معماری و شهر سازی تهران با شهرداری منطقه 11، طرح مرمت بنای چار سوق چوبی در محله فروزش اجرا می‌شود.

محمد باقر خسروی مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به مرمت بنای چار سوق چوبی منطقه 11 اظهار کرد: براساس تفاهم نامه همکاری مشترک شهرداری منطقه 11 و مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران، بنای چار سوق چوبی مرمت می‌شود.

وی افزود: این تفاهم نامه زمینه همکاری متقابل بین شهرداری منطقه 11 و معاونت معماری و شهر سازی را فراهم کرده است که با در نظر گرفتن منابع و امکانات لازم اقتصادی، فنی، تجربی و نیروی انسانی فعالیت‌های مرتبط با ساماندهی بنای چار سوق چوبی انجام می‌شود.

خسروی ادامه داد: طرح مرمت و حفاظت اضطراری این بنای ارزشمند از اواسط سال 93 در مدیریت بافت و بناهای تاریخی در دست تهیه بوده ودر حال حاضر  اجرای آن توسط شهرداری منطقه 11 صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: بنای چار سوق چوبی در بیان هویت تاریخی و اجتماعی محله فروزش و شهر تهران بسیار ارزشمند است و ارائه مشوق‌های مالی در پلاک‌های موجود حریم بنای چار سوق چوبی از دیگر موارد مفاد تفاهم نامه به شمار می‌رود تا این بنای تاریخی همچنان از آسیب و تغییرات کالبدی در امان بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار